Бүртгэлтэй бол нэвтрэх | Бүртгэлгүй бол бүртгүүлэх
[1] Ийнхүү нэмэлт, өөрчлөлт оруулахаас өмнө Үндсэн хуулийн Дөчин гуравдугаар зүйлийн 2 дахь хэсэгт “Ерөнхий сайд, эсхүл Засгийн газрын гишүүдийн тэн хагас нь нэгэн зэрэг огцорвол Засгийн газар бүрэлдэхүүнээрээ огцорно.” гэж заасан байсан.
[2] СнЗ-ийг МАХН-ын Төв хорооны Улс төрийн товчооноос баталж оруулсан бүрэлдэхүүнээр АИХ-ын чуулганаар 4 жилийн хугацаагаар томилон байгуулна. Б.Чимид “Өнөөгийн улс төр хуулчийн нүдээр” УБ., 2006, 48 дахь тал.
[3] Ардчиллын аман түүх – Б.Чимид, Эх сурвалж: https://www.youtube.com/watch?v=ZbjpmWLO7M0 (7:12 – 7:40)
[4] Төрийн мэдээлэл эмхтгэлийн 1993 оны 3 (12) дугаарт нийтлэгдсэн.
[5] Төрийн мэдээлэл эмхтгэлийн 2005 оны 5 (386) дугаарт нийтлэгдсэн.
[6] Төрийн мэдээлэл эмхтгэлийн 2004 оны 5 (370) дугаарт 2004 оны Засгийн газрын бүрэлдэхүүнийг баталсан УИХ-ын тогтоолыг нийтэлжээ.
[7] Б.Чимид “Төр, нам, эрх зүйн шинэтгэлийн эгзэгтэй асуудал” Хоёрдугаар дэвтэр, УБ., 2008, 31-32 дахь тал.
[8] Б.Чимид “Өнөөгийн улс төр хуулчийн нүдээр” УБ., 2006, 77 дахь тал.
[9] Ерөнхий сайдын эзгүй хойгуур Засгийн газрын бусад гишүүд хуралдан Цагдаагийн Ерөнхий газрын даргыг чөлөөлөх эсэх асуудлыг хэлэлцэх дөхсөн саяхны жишээ үүнийг нотолж байна. Эх сурвалж: http://www.news.mn/r/300865, http://today.mn/p/17877, http://www.newscom.mn/10009758
[10] Энэ талаар Б.Чимид “Өнөөгийн улс төр хуулчийн нүдээр” УБ., 2006, 76 дахь тал болон мөн Улсын Их Хурлын гишүүн Х.Тэмүүжин “Парламентыг 76 хүнээр хэмжихгүй ээ” ярилцлагадаа дурьджээ. Эх сурвалж: http://www.news.mn/r/222202
[11] Засгийн газар танхимын зарчмаар (хамтын) хариуцлага хүлээх талаар Б.Чимид багш өөрийн бүтээлдээ: “Ерөнхий сайд ямар сайдаа яасны учир огцруулахыг өөрөө мэдэж, үндэслэлээ гаргаж парламентад оруулах ёстой. Өөрөөр хэлбэл, яаж томилсон тэгж огцруулна. Хэрэв Ерөнхий сайдын огцруулахаар оруулсан сайдыг парламент огцруулах үндэслэлгүй байна аа гэж үзвэл УИХ эргээд Ерөнхий сайдтай хариуцлага тооцох үндэслэл гарч ирж болно. Энэ чинь хоёр тийшээ холбоо бүхий, танхимын зарчмаар хариуцлага хүлээдгийн илрэл байхгүй юу” гэж бичжээ. (“Төр, нам, эрх зүйн шинэтгэлийн эгзэгтэй асуудал” Нэгдүгээр дэвтэр, УБ., 2008, 168 дахь тал.) Мөн Үндсэн хуулийн цэц 2015 оны 11 дугаар дүгнэлт, 2015 оны 09 дугаар тогтоолоороо энэ зарчмыг баталгаажуулсан билээ.
[12] Б.Чимид “Өнөөгийн улс төр хуулчийн нүдээр” УБ., 2006, 48 дахь тал
МЭДЭЭ, МЭДЭЭЛЭЛ
Ц.Сарантуяа: Цэц үндсэн эрхийг хамгаалах нь Үндсэн хуулийг хамгаалахтай агаар нэг
9 hours ago
Т.Алтангэрэл: Цэц одоогийнх шиг, хийсвэр хяналт хэрэгжүүлбэл Үндсэн хууль ард түмний хууль болж чадахгүй
21 hours ago
legal talk+ №01 – Шүүх нээлттэй юу?
1 day ago
The 𝟓 𝐭𝐡 international conference on the fundamental issues of constitutional, administrative and economic law
4 days ago
ШҮҮХИЙН ШИЙДВЭРИЙН ХУРААНГУЙ
-
Цар тахлын улмаас орон сууцны барилгын төсөвт өртөг нэмэгдсэн тохиолдолд талууд эрсдэлийг хариуцах асуудал
2024-03-29
-
Давж заалдах шатны шүүх хэргийг бүхэлд нь хянахдаа гомдол гаргагчийн эрх ашгийг дордуулахгүй байх зарчимд захирагдана
2024-03-22
-
“Залилах” гэмт хэргийг хөрөнгө завших гэмт хэрэг болон иргэний эрх зүйн гэрээний маргаанаас ялгах нь
2024-03-20
-
Монгол Улсын Дээд шүүх
2024-03-29 Сэтгүүлдуудаж байна ! -
Шүрэнцэцэгийн Алтансоёмбо
2024-03-26 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Judilogy .
2024-03-25 Мэдээллийн хуудасдуудаж байна ! -
Нээлттэй Нийгэм Форум
2024-03-22 Судалгааны тайландуудаж байна ! -
Тайванхүүгийн Алтангэрэл Carlos Escudero
2024-03-21 Судалгааны тайландуудаж байна ! -
Одонхүүгийн Мөнхсайхан
2024-03-20 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Хаянхярваагийн Сэлэнгэ
2024-03-18 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Judilogy .
“Залилах” гэмт хэргийг хөрөнгө завших гэмт хэрэг болон иргэний эрх зүйн гэрээний маргаанаас ялгах нь2024-03-18 Мэдээллийн хуудасдуудаж байна ! -
Хууль зүйн үндэсний хүрээлэн
2024-03-14 Судалгааны тайландуудаж байна ! -
Адъяасүрэн Түвшинтөгс
2024-03-13 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна !