Бүтээлийн нэр
Монгол Улсын засаг захиргаа, нутаг дэвсгэрийн эрх зүйн байдал, зохистой харьцаа” экспертийн судалгааны тойм
Зохиогч
Хэлбэр
Эрдэм шинжилгээний өгүүлэл
Салбар
Нутгийн удирдлага
Бүтээлийн товч
Энэхүү өгүүллээр Монгол Улсын засаг захиргаа, нутаг дэвсгэрийн нэгжийн эрх зүйн байдал, зохистой харьцааны өнөөгийн байдал, түүнд тулгарч буй бэрхшээл, түүнийг боловсронгуй болгох арга замыг тодорхойлохыг зорьсон болно. Орон нутгийн бие даасан байдлыг тодорхойлох нь чухал байна. Орон нутгийн бие даасан байдлыг сайжруулахад нийгэм, эдийн засаг, хүн ам, хууль тогтоомж, газар нутгийн бүсчлэл, татвар төвлөрүүлэх эрх, зарцуулах эрх, орон нутгийн албан тушаалтны, томилгоо орон нутагт аж үйлдвэр бий болгох, төрийн бодлого шаардлагатай байна.
Монгол Улсын төрийн зохицуулалтаар төвлөрсөн татвар, төсвийн бодлого явагдаж байгаа нь орон нутгийн бие даасан байдлын бэрхшээлийн эх үндэс болж байгаа гэсэн дүгнэлт судалгаанаас харагдаж байна. Намын нөлөөлөл их байгаагаас болж орон нутгийн бие даах чадварт сөрөг нөлөө үзүүлэхийн зэрэгцээ албан тушаалын томилгооны хараат бус байдал алдагдаж байгаа нь судалгаанаас харагдаж байна. Төрийн удирдлагыг хэрэгжүүлж буй Засаг дарга, ИТХ-ын тэргүүлэгчид, хурлын даргын ажлын хариуцлага, идэвх санаачлага ихээхэн сул дорой байгаа тул тэдний хариуцлагыг өндөржүүлэх эрх зүйн зохицуулалтыг боловсронгуй болгох шаардлагатай байна. Судалгаанд оролцсон шинжээчид аймаг, сумыг томруулах шаардлагатай ингэснээр орон нутгийн бие даасан байдал сайжрах магадлал өндөр гэж үзсэн байна. Орон нутгийн бие даасан байдлыг сайжруулах арга замын талаар гол нь аймаг, сумдын давуу талд тулгуурласан эдийн засгийн шинэ салбаруудыг хөгжүүлэх замаар эдийн засгийн чадавхыг нь дээшлүүлэх асуудал чухал байна. Зарим төрлийн татварын орлогыг нь орон нутагт үлдээж, бүрдүүлэх хураах болон захиран зарцуулах эрх олгох хэрэгтэй байна.
Монгол Улсын төрийн зохицуулалтаар төвлөрсөн татвар, төсвийн бодлого явагдаж байгаа нь орон нутгийн бие даасан байдлын бэрхшээлийн эх үндэс болж байгаа гэсэн дүгнэлт судалгаанаас харагдаж байна. Намын нөлөөлөл их байгаагаас болж орон нутгийн бие даах чадварт сөрөг нөлөө үзүүлэхийн зэрэгцээ албан тушаалын томилгооны хараат бус байдал алдагдаж байгаа нь судалгаанаас харагдаж байна. Төрийн удирдлагыг хэрэгжүүлж буй Засаг дарга, ИТХ-ын тэргүүлэгчид, хурлын даргын ажлын хариуцлага, идэвх санаачлага ихээхэн сул дорой байгаа тул тэдний хариуцлагыг өндөржүүлэх эрх зүйн зохицуулалтыг боловсронгуй болгох шаардлагатай байна. Судалгаанд оролцсон шинжээчид аймаг, сумыг томруулах шаардлагатай ингэснээр орон нутгийн бие даасан байдал сайжрах магадлал өндөр гэж үзсэн байна. Орон нутгийн бие даасан байдлыг сайжруулах арга замын талаар гол нь аймаг, сумдын давуу талд тулгуурласан эдийн засгийн шинэ салбаруудыг хөгжүүлэх замаар эдийн засгийн чадавхыг нь дээшлүүлэх асуудал чухал байна. Зарим төрлийн татварын орлогыг нь орон нутагт үлдээж, бүрдүүлэх хураах болон захиран зарцуулах эрх олгох хэрэгтэй байна.
Түлхүүр үг
Засаг захиргаа, нутаг дэвсгэрийн нэгж, эрх зүйн орчин, эрх зүйн зохицуулалт, зохистой харьцаа
Бичигдсэн огноо
2016-12-30
Хуудсын тоо
13
Хэл
Монгол
Бүтээл
Байршуулсан огноо
2023-03-14
Товч мэдээлэл үзсэн
2568
Бүрэн эхээр нь үзсэн
17
Санал болгож буй эшлэлийн загвар
М.Долгорсүрэн
“Монгол Улсын засаг захиргаа, нутаг дэвсгэрийн эрх зүйн байдал, зохистой харьцаа” экспертийн судалгааны тойм” (2016), ... дахь/дэх тал.
Legaldata-аас унших боломжтой: https://legaldata.mn/b/1521
Цуглуулганд нэмэх
Бүтээлийг цуглуулгандaa нэмэхийн тулд нэвтэрсэн байх шаардлагатай.
Бүртгэлтэй бол нэвтрэх | Бүртгэлгүй бол бүртгүүлэх
Бүртгэлтэй бол нэвтрэх | Бүртгэлгүй бол бүртгүүлэх
МЭДЭЭ, МЭДЭЭЛЭЛ

“Дагнасан шүүхийн тогтолцоо: Хүүхдийн эрх ашиг ба гэр бүл” олон улсын эрдэм шинжилгээний хурал (II хэсэг)
6 hours ago

S2EP22. А.Түвшинтөгс: Бэлэглэлийн гэрээг хүчингүй болгох болон хүчин төгөлдөр бус тооцсон талаар маргаан шийдвэрлэсэн шүүхийн шийдвэрт хийсэн дүн шинжилгээ
1 day ago

“Дагнасан шүүхийн тогтолцоо: Хүүхдийн эрх ашиг ба гэр бүл” олон улсын эрдэм шинжилгээний хурал (I хэсэг)
2 days ago

Өмгөөлөгч мэргэжлийн хариуцлагын даатгалдаа цахимаар хамрагдах боломжтой боллоо
2 weeks ago
ШҮҮХИЙН ШИЙДВЭРИЙН ХУРААНГУЙ
-
Түр саатуулах хугацаа тооцох заалт нь Үндсэн хууль зөрчсөн тухай Цэцийн дүгнэлт (2024, №03)-ийн тойм
2025-06-27
-
Ашиглалтын тусгай зөвшөөрөл бүхий талбайн газрын төлбөрийг уурхайн эдэлбэр газрын хэмжээгээр ногдуулж төлнө
2025-06-27
-
Хөөн хэлэлцэх хугацааг 4 хоногоор хэтрүүлснийг хүндэтгэн үзэх шалтгаан гэж үзэхгүй
2025-06-25
-
Ганбат Мөнхтулга
2025-06-26 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Батсайханы Мөнхзул
2025-06-26 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Ганбат Мөнхтулга
2025-06-25 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Баатарын Сарантуяа
2025-06-24 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Ганбат Мөнхтулга
2025-06-24 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Judilogy
2025-06-23 Мэдээллийн хуудасдуудаж байна ! -
Ганбат Мөнхтулга Нэрэндашийн Дуламсүрэн
2025-06-23 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Чинбатын Болормаа
2025-06-23 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Ганбат Мөнхтулга
2025-06-23 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Ганбат Мөнхтулга Мөнхгэрэлийн Дэлгэрмаа
2025-06-22 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна !