Манай улс эрүүгийн эрх зүйн хөгжлийн түүхэнд мөрдөгчийн эрхийг хязгаарласаар ирсэн байх бөгөөд Эрүүгийн хэрэг хянан шийдвэрлэх ажиллагааг төрийн эрх бүхий байгууллагууд буюу мөрдөгч, прокурор, шүүгч удирдан явуулдгаас мөрдөгч нь анхан шатны нэгж болон хэргийн бодит байдлыг тогтоон, нотлох баримтыг цуглуулах үүргийг хүлээснээр өмнөх үеийн эрх зүйн тогтолцоон дахь хэргийг шийдвэрлэдэг эрх хэмжээг хассанаар зарчмын өөрчлөлтийг нэвтрүүлсэн билээ.
Эдүгээ хүчинтөгөлдөр үйлчилж байгаа хэм хэмжээгээр мөрдөгч нь нотлох баримтыг цуглуулах, бэхжүүлэх, хэргийн бодит байдлыг тогтоох мөрдөн шалгах ажиллагааг явуулах чиг үүрэгтэй бөгөөд энэхүү чиг үүргийг хэрэгжүүлэхэд шаардлагатай эрхийг мөрдөгч нарт олгосон эсэх нь эргэлзээтэй бөгөөд энэ нь хэрэг хянан шийдвэрлэх ажиллагааг удаашруулж, хохирсон эрхийг сэргээн эдлүүлэхэд саад учруулж, мөрдөгчийн ажлын ачааллыг нэмж байгаа тул хэдий дэлхийн жишгээс эрс зөрөх нь зохисгүй ч энэхүү хуулийг эргэн харж мөрдөн шалгах ажиллагааг явуулахад шаардлагатай хүрэлцээтэй эрхийг мөрдөгчид олгох нь зүйтэй юм.
Бүртгэлтэй бол нэвтрэх | Бүртгэлгүй бол бүртгүүлэх
[1] Улсын дээд шүүхийн шүүгч Л.Бямбаа-Монгол Улсын Үндсэн хуулийн цэц-илтгэлийн эмхэтгэл /2007/-Шүүхийн бие даасан шүүгчийн хараат бус байдлын тухай Үндсэн хуулийн эрх зүйн үндэслэл. 68 дахь тал
[2] Шүүхийн ерөнхий зөвлөлийн судалгааны тайлангийн эмхэтгэл 2017 он. 109 дүгээр тал.
[3] Х.Буянтүмэн. Монгол Улсын эрүүгийн процесс хэрэгжүүлэх мөрдөгчийн бие даасан байдлыг хангах эрх зүйн орчин. Шударга ёс сэтгүүл. 2022/01 (23). 31 дүгээр тал.
[4] Хавсралт 1.
[5] Эрүүгийн хэрэг хянан шийдвэрлэх тухай хуулийн хэрэгцээ, шаардлагыг урьдчилан тандан судалсан тайлан.
[6] Шүүх эрх мэдэл-Шүүгчийн хараат бус байдалд авлига нөлөөлөх нь. https://www.conscourt.gov.mn/?p=4535
[7] Тони Квок. Шударга ёс сэтгүүл. 2019 он №18. 95 дугаар тал.
[8] https://rb.gy/3eob9k
[9] Эрүүгийн хэрэг хянан шийдвэрлэх тухай хууль. 12.1, 12.2, 12.3 дугаар зүйл.
[10] Прокурорын байгууллагын судалгааны систем.
[11] Хавсралт 2.
[12] Х.Буянтүмэн. Монгол Улсын эрүүгийн процесс хэрэгжүүлэх мөрдөгчийн бие даасан байдлыг хангах эрх зүйн орчин. Шударга ёс сэтгүүл. 2022 он №23. 33 дугаар тал.
[13] Хавсралт 3
[14] Эрүүгийн хэрэг хянан шийдвэрлэх тухай хуулийн 6.3 дугаар зүйл.
[15] Профессор, доктор Петeр Казиске, Аугсбургийн их сургууль. Эрх мэдлийн хуваарилалт: Гүйцэтгэх эрх мэдэл ба шүүхийн хяналт
ШҮҮХИЙН ШИЙДВЭРИЙН ХУРААНГУЙ
-
Төрийн албан хаагчийн төрд учруулсан хохирлыг нэхэмжлэн гаргуулахад гэм буруугийн хэлбэрийг харгалзан үзнэ.
2025-04-17
-
Бизнесийн нэрийн маргаан (Бодь ХХК vs Бодь-Интернэшнл ХХК)
2025-04-14
-
Бие даан нэр дэвшихэд 801-ээс доошгүй гарын үсэг зуруулах нь үндсэн хууль зөрчсөн тухай 2025 оны 01 дүгээр дүгнэлтийн тойм
2025-04-10
-
DONOLOI BADAMKHAND
2025-04-19 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
DONOLOI BADAMKHAND
2025-04-17 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Энхээгийн Батбаяр Бадамдоогийн Ганболд
2025-04-17 Нэг сэдэвт бүтээлдуудаж байна ! -
Төмөрбаатарийн Лхагважаргал
Түрэмгий харь зүйл амьтан, ургамлыг хуулиар ялгамжтай тодорхойлох, эрх зүйн хийдлийг арилгах асуудал2025-04-15 Нийтлэлдуудаж байна ! -
Эрдэнэбаатар Эрхбилгүүн
2025-04-15 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Judilogy
2025-04-14 Мэдээллийн хуудасдуудаж байна ! -
Оюуны Инноваци ТББ
2025-04-12 Судалгааны тайландуудаж байна ! -
Зоригтбаатарын Буяндаваа
2025-04-11 Нийтлэлдуудаж байна ! -
Алтанцэцэгийн Пүрэвдулам
2025-04-09 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Алтанцэцэгийн Пүрэвдулам
2025-04-07 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна !