Манай улс эрүүгийн эрх зүйн хөгжлийн түүхэнд мөрдөгчийн эрхийг хязгаарласаар ирсэн байх бөгөөд Эрүүгийн хэрэг хянан шийдвэрлэх ажиллагааг төрийн эрх бүхий байгууллагууд буюу мөрдөгч, прокурор, шүүгч удирдан явуулдгаас мөрдөгч нь анхан шатны нэгж болон хэргийн бодит байдлыг тогтоон, нотлох баримтыг цуглуулах үүргийг хүлээснээр өмнөх үеийн эрх зүйн тогтолцоон дахь хэргийг шийдвэрлэдэг эрх хэмжээг хассанаар зарчмын өөрчлөлтийг нэвтрүүлсэн билээ.
Эдүгээ хүчинтөгөлдөр үйлчилж байгаа хэм хэмжээгээр мөрдөгч нь нотлох баримтыг цуглуулах, бэхжүүлэх, хэргийн бодит байдлыг тогтоох мөрдөн шалгах ажиллагааг явуулах чиг үүрэгтэй бөгөөд энэхүү чиг үүргийг хэрэгжүүлэхэд шаардлагатай эрхийг мөрдөгч нарт олгосон эсэх нь эргэлзээтэй бөгөөд энэ нь хэрэг хянан шийдвэрлэх ажиллагааг удаашруулж, хохирсон эрхийг сэргээн эдлүүлэхэд саад учруулж, мөрдөгчийн ажлын ачааллыг нэмж байгаа тул хэдий дэлхийн жишгээс эрс зөрөх нь зохисгүй ч энэхүү хуулийг эргэн харж мөрдөн шалгах ажиллагааг явуулахад шаардлагатай хүрэлцээтэй эрхийг мөрдөгчид олгох нь зүйтэй юм.
Бүртгэлтэй бол нэвтрэх | Бүртгэлгүй бол бүртгүүлэх
[1] Улсын дээд шүүхийн шүүгч Л.Бямбаа-Монгол Улсын Үндсэн хуулийн цэц-илтгэлийн эмхэтгэл /2007/-Шүүхийн бие даасан шүүгчийн хараат бус байдлын тухай Үндсэн хуулийн эрх зүйн үндэслэл. 68 дахь тал
[2] Шүүхийн ерөнхий зөвлөлийн судалгааны тайлангийн эмхэтгэл 2017 он. 109 дүгээр тал.
[3] Х.Буянтүмэн. Монгол Улсын эрүүгийн процесс хэрэгжүүлэх мөрдөгчийн бие даасан байдлыг хангах эрх зүйн орчин. Шударга ёс сэтгүүл. 2022/01 (23). 31 дүгээр тал.
[4] Хавсралт 1.
[5] Эрүүгийн хэрэг хянан шийдвэрлэх тухай хуулийн хэрэгцээ, шаардлагыг урьдчилан тандан судалсан тайлан.
[6] Шүүх эрх мэдэл-Шүүгчийн хараат бус байдалд авлига нөлөөлөх нь. https://www.conscourt.gov.mn/?p=4535
[7] Тони Квок. Шударга ёс сэтгүүл. 2019 он №18. 95 дугаар тал.
[8] https://rb.gy/3eob9k
[9] Эрүүгийн хэрэг хянан шийдвэрлэх тухай хууль. 12.1, 12.2, 12.3 дугаар зүйл.
[10] Прокурорын байгууллагын судалгааны систем.
[11] Хавсралт 2.
[12] Х.Буянтүмэн. Монгол Улсын эрүүгийн процесс хэрэгжүүлэх мөрдөгчийн бие даасан байдлыг хангах эрх зүйн орчин. Шударга ёс сэтгүүл. 2022 он №23. 33 дугаар тал.
[13] Хавсралт 3
[14] Эрүүгийн хэрэг хянан шийдвэрлэх тухай хуулийн 6.3 дугаар зүйл.
[15] Профессор, доктор Петeр Казиске, Аугсбургийн их сургууль. Эрх мэдлийн хуваарилалт: Гүйцэтгэх эрх мэдэл ба шүүхийн хяналт
МЭДЭЭ, МЭДЭЭЛЭЛ

2025 оны 02 дугаар сарын эрэлттэй бүтээлийн чансаа
2 days ago

Ep45: Хүүхдийн хадгаламж ба зээлийн барьцаа
6 days ago

Ep44 | Газар эзэмших эрх дуусгавар болоход Засаг даргад газраа хүлээлгэн өгөх үүрэгтэй
1 week ago

Ep43 | ЗХХА-ыг хүчин төгөлдөр бус болохыг тогтоолгох нэхэмжлэл ба Ковидын тусгаарлалт
2 weeks ago
ШҮҮХИЙН ШИЙДВЭРИЙН ХУРААНГУЙ
-
Худалдах-худалдах авах гэрээний үнийг харилцан тохиролцоогүй бол гэрээ байгуулагдаагүй гэж үзнэ
2025-02-26
-
“Хүүхдийн мөнгөнөөс бүрдсэн” хадгаламжийг зээлийн гэрээнд барьцаалсан нь хүчин төгөлдөр бус
2025-02-22
-
Шударга эзэмшигч нь эд хөрөнгийг шударгаар эзэмшиж байхдаа засан сайжруулахад зарцуулсан зардлыг эрх бүхий этгээдээс шаардах эрхтэй
2025-02-19
-
Жонил Хан Саран
2025-03-07 Бакалаврын ажилдуудаж байна ! -
Тэрбишийн Мөнх-Эрдэнэ
2025-03-05 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Judilogy
2025-03-05 Мэдээллийн хуудасдуудаж байна ! -
Хүүхлээ Одонтуяа Батболдын Түвшингэрэлт
2025-02-28 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Батжаргалын Ариунзаяа, Равданбямбын Оюундэлгэр
2025-02-27 Судалгааны тайландуудаж байна ! -
Батсүх Намуун
2025-02-25 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Лутсүхийн Энхсайхан
2025-02-25 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Judilogy
2025-02-24 Мэдээллийн хуудасдуудаж байна ! -
Judilogy
2025-02-18 Мэдээллийн хуудасдуудаж байна ! -
Чулуунбат Оюунсайхан Орсоогийн Батдорж
2025-02-18 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна !