Манай улс эрүүгийн эрх зүйн хөгжлийн түүхэнд мөрдөгчийн эрхийг хязгаарласаар ирсэн байх бөгөөд Эрүүгийн хэрэг хянан шийдвэрлэх ажиллагааг төрийн эрх бүхий байгууллагууд буюу мөрдөгч, прокурор, шүүгч удирдан явуулдгаас мөрдөгч нь анхан шатны нэгж болон хэргийн бодит байдлыг тогтоон, нотлох баримтыг цуглуулах үүргийг хүлээснээр өмнөх үеийн эрх зүйн тогтолцоон дахь хэргийг шийдвэрлэдэг эрх хэмжээг хассанаар зарчмын өөрчлөлтийг нэвтрүүлсэн билээ.
Эдүгээ хүчинтөгөлдөр үйлчилж байгаа хэм хэмжээгээр мөрдөгч нь нотлох баримтыг цуглуулах, бэхжүүлэх, хэргийн бодит байдлыг тогтоох мөрдөн шалгах ажиллагааг явуулах чиг үүрэгтэй бөгөөд энэхүү чиг үүргийг хэрэгжүүлэхэд шаардлагатай эрхийг мөрдөгч нарт олгосон эсэх нь эргэлзээтэй бөгөөд энэ нь хэрэг хянан шийдвэрлэх ажиллагааг удаашруулж, хохирсон эрхийг сэргээн эдлүүлэхэд саад учруулж, мөрдөгчийн ажлын ачааллыг нэмж байгаа тул хэдий дэлхийн жишгээс эрс зөрөх нь зохисгүй ч энэхүү хуулийг эргэн харж мөрдөн шалгах ажиллагааг явуулахад шаардлагатай хүрэлцээтэй эрхийг мөрдөгчид олгох нь зүйтэй юм.
Бүртгэлтэй бол нэвтрэх | Бүртгэлгүй бол бүртгүүлэх
[1] Улсын дээд шүүхийн шүүгч Л.Бямбаа-Монгол Улсын Үндсэн хуулийн цэц-илтгэлийн эмхэтгэл /2007/-Шүүхийн бие даасан шүүгчийн хараат бус байдлын тухай Үндсэн хуулийн эрх зүйн үндэслэл. 68 дахь тал
[2] Шүүхийн ерөнхий зөвлөлийн судалгааны тайлангийн эмхэтгэл 2017 он. 109 дүгээр тал.
[3] Х.Буянтүмэн. Монгол Улсын эрүүгийн процесс хэрэгжүүлэх мөрдөгчийн бие даасан байдлыг хангах эрх зүйн орчин. Шударга ёс сэтгүүл. 2022/01 (23). 31 дүгээр тал.
[4] Хавсралт 1.
[5] Эрүүгийн хэрэг хянан шийдвэрлэх тухай хуулийн хэрэгцээ, шаардлагыг урьдчилан тандан судалсан тайлан.
[6] Шүүх эрх мэдэл-Шүүгчийн хараат бус байдалд авлига нөлөөлөх нь. https://www.conscourt.gov.mn/?p=4535
[7] Тони Квок. Шударга ёс сэтгүүл. 2019 он №18. 95 дугаар тал.
[8] https://rb.gy/3eob9k
[9] Эрүүгийн хэрэг хянан шийдвэрлэх тухай хууль. 12.1, 12.2, 12.3 дугаар зүйл.
[10] Прокурорын байгууллагын судалгааны систем.
[11] Хавсралт 2.
[12] Х.Буянтүмэн. Монгол Улсын эрүүгийн процесс хэрэгжүүлэх мөрдөгчийн бие даасан байдлыг хангах эрх зүйн орчин. Шударга ёс сэтгүүл. 2022 он №23. 33 дугаар тал.
[13] Хавсралт 3
[14] Эрүүгийн хэрэг хянан шийдвэрлэх тухай хуулийн 6.3 дугаар зүйл.
[15] Профессор, доктор Петeр Казиске, Аугсбургийн их сургууль. Эрх мэдлийн хуваарилалт: Гүйцэтгэх эрх мэдэл ба шүүхийн хяналт
МЭДЭЭ, МЭДЭЭЛЭЛ

“Дагнасан шүүхийн тогтолцоо: Хүүхдийн эрх ашиг ба гэр бүл” олон улсын эрдэм шинжилгээний хурал (II хэсэг)
18 hours ago

S2EP22. А.Түвшинтөгс: Бэлэглэлийн гэрээг хүчингүй болгох болон хүчин төгөлдөр бус тооцсон талаар маргаан шийдвэрлэсэн шүүхийн шийдвэрт хийсэн дүн шинжилгээ
2 days ago

“Дагнасан шүүхийн тогтолцоо: Хүүхдийн эрх ашиг ба гэр бүл” олон улсын эрдэм шинжилгээний хурал (I хэсэг)
2 days ago

Өмгөөлөгч мэргэжлийн хариуцлагын даатгалдаа цахимаар хамрагдах боломжтой боллоо
2 weeks ago
ШҮҮХИЙН ШИЙДВЭРИЙН ХУРААНГУЙ
-
Түр саатуулах хугацаа тооцох заалт нь Үндсэн хууль зөрчсөн тухай Цэцийн дүгнэлт (2024, №03)-ийн тойм
2025-06-27
-
Ашиглалтын тусгай зөвшөөрөл бүхий талбайн газрын төлбөрийг уурхайн эдэлбэр газрын хэмжээгээр ногдуулж төлнө
2025-06-27
-
Хөөн хэлэлцэх хугацааг 4 хоногоор хэтрүүлснийг хүндэтгэн үзэх шалтгаан гэж үзэхгүй
2025-06-25
-
Ганбат Мөнхтулга
2025-06-26 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Батсайханы Мөнхзул
2025-06-26 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Ганбат Мөнхтулга
2025-06-25 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Баатарын Сарантуяа
2025-06-24 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Ганбат Мөнхтулга
2025-06-24 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Judilogy
2025-06-23 Мэдээллийн хуудасдуудаж байна ! -
Ганбат Мөнхтулга Нэрэндашийн Дуламсүрэн
2025-06-23 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Чинбатын Болормаа
2025-06-23 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Ганбат Мөнхтулга
2025-06-23 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Ганбат Мөнхтулга Мөнхгэрэлийн Дэлгэрмаа
2025-06-22 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна !