Бүтээлийн нэр
Байгаль орчны эрх зүйн ирээдүйн чиг хандлагыг парисын хэлэлцээрт уялдуулан авч үзэх нь
Хэлбэр
Нийтлэл
Салбар
Байгаль орчины эрх зүй
Бүтээлийн товч
эрх зүйн соёл, уламжлал, тогтолцооны ялгаатай байдлаас үл хамааран бид дэлхий хэмээх гараг дээр нийгмийн гэрээ байгуулан аж төрж байгаагийн хувьд байгалийн нөөцийг хамтран ашиглаж байгаа, нөгөө талаас энэхүү хүний үйл ажиллагаанаас үүдэлтэй уур амьсгалын өөрчлөлт гэдэг зүйл бидний итгэх, үгүйгээс шалтгаалахгүйгээр бодитой өрнөж байгааг хүлээн зөвшөөрч Монгол Улсын хүрээлэн буй орчны эрх зүй цаашид хаашаа чиглэх, юунд зорих, түүнд хүрэх арга замыг тодорхойлох хэрэгцээ үүссэн гэхэд хилсдэхгүй. Эл бичвэрээр “Парисын хэлэлцээр”-ээр Монгол Улсын хүлээсэн үүрэг, түүнийг хэрэгжүүлэх арга замыг маш товч тодорхойлохыг зорилоо.
Түлхүүр үг
Байгаль орчны эрх зүй, Хүрээлэн байгаа орчны эрх зүй, Парисын хэлэлцээр, Climate Law, Environmental Law, Paris Agreement
Бичигдсэн огноо
2022-05-13
Хуудсын тоо
4
Хэл
Монгол
Байршуулсан огноо
2023-12-08
Товч мэдээлэл үзсэн
1431
Бүрэн эхээр нь үзсэн
72
Эшлэлийн тоо
14
Санал болгож буй эшлэлийн загвар
С.Цэрэндолгор “Байгаль орчны эрх зүйн ирээдүйн чиг хандлагыг парисын хэлэлцээрт уялдуулан авч үзэх нь” (2022), ... дахь/дэх тал. Legaldata-аас унших боломжтой: https://legaldata.mn/b/1762
Цуглуулганд нэмэх
Бүтээлийг цуглуулгандaa нэмэхийн тулд нэвтэрсэн байх шаардлагатай.
Бүртгэлтэй бол нэвтрэх | Бүртгэлгүй бол бүртгүүлэх
Эшлэлүүд

[1] “Climate change isn't something people get to choose to believe or not: it's happening” – Matt Gaetz (Уур амьсгалын өөрчлөлт бол итгэх үгүйгээ сонгодог юм биш, үнэхээр өрнөж байгаа зүйл болно, орч.)

[2] “Уур амьсгалын өөрчлөлтийн тухай Нэгдсэн Үндэстний Байгууллагын суурь конвенцийн Парисын хэлэлцээрийг соёрхон батлах тухай”, Эрх зүйн мэдээллийн нэгдсэн систем, https://old.legalinfo.mn/law/details/12109?lawid=12109 [Сүүлд үзсэн: 2022.05.04.]

[3] Монгол Улсын Гадаад хэргийн яам, Парисын хэлэлцээрийн албан ёсны орчуулга, 2016.04.11. Хэлэлцээрийн 2 дугаар зүйлийн а.

[4] Хэлэлцээрийн 4 дүгээр зүйлийн 1.

[5] IEA, https://www.iea.org/commentaries/cop26-climate-pledges-could-help-limit-global-warming-to-1-8-c-but-implementing-them-will-be-the-key [Сүүлд үзсэн: 2022.05.10.]

[6] 2021 оны Уур амьсгалын өөрчлөлтийн асуудлаарх НҮБ-ын бага хурлын албан ёсны цахим хуудас, https://ukcop26.org/ [Сүүлд үзсэн: 2022.05.12.]

[7] Mongolia – High-level Segment Statement COP 26, 2021.11.01., https://unfccc.int/sites/default/files/resource/MONGOLIA_cop26cmp16cma3_HLS_EN.pdf [Сүүлд үзсэн: 2022.05.11.]

[8] Уур амьсгалын өөрчлөлтийн судалгаа, хамтын ажиллагааны төвийн албан ёсны цахим хуудас, http://www.ccrcc.mn/home [Сүүлд үзсэн: 2022.05.13.]

[9] Төрийн мэдээлэл эмхэтгэл (1995) №5-6

Тус хуульд нэмэлт, өөрчлөлт оруулсан хуулиудыг сүүлийн 10 жилийн байдлаар (2012-2022) үзвэл 2012.05.17-ны өдрийн хуулиар байгаль орчны аудитыг шинээр зохицуулсныг эс тооцвол зарчмын шинжтэй томоохон өөрчлөлт ороогүй байна.

[10] Австри Улс 2012 онд баталсан “Уур амьсгалыг хамгаалах тухай хууль”-даа 2017 онд нэмэлт, өөрчлөлт оруулахдаа (ЕХ-ны гишүүн улсын хувиар тус улс дотоодын “Үндэсний тодорхойлсон хувь нэмэр” баримт бичгийг Парисын хэлэлцээрийн дагуу батлаагүй боловч ЕХ-ны зорилтын хүрээнд хамааралтай тул ийнхүү уялдуулан хуульчилсан) хүлэмжийн хийн ялгарлын дээд хэмжээг салбар тус бүрээр хуулиар тогтоосон байна. - Federal Act on Climate Protection (KSG), BGBl. I No. 106/2011, 21 Nov. 2011.

[11] Төрийн мэдээлэл эмхэтгэл (2012) №22.

[12] Anna-Julia Saiger, “Domestic Courts and the Paris Agreement's Climate Goals: The Need for a Comparative Approach”, Transnational Environmental Law, Volume 9 , Issue 1 , March 2020 , pp. 37 – 54, https://doi.org/10.1017/S2047102519000256 [Сүүлд үзсэн: 2022.05.13.]

[13] Ibid.

[14] Center for International Enviromental Law (CIEL), Rights, Carbon, Caution: Upholding Human Rights under Article 6 of the Paris Agreement (Luxembourg: CIEL, Feb 2021), p.8., https://www.ciel.org/wp-content/uploads/2021/02/Rights-Carbon-Caution.pdf [Сүүлд үзсэн: 2022.05.12.