Энэхүү өгүүллээр уул уурхайн үйл ажиллагаанаас орон нутагт гарч буй асуудлыг гэрээгээр зохицуулах асуудлыг судлан шинжлэх, практикт байгуулагдсан гэрээг хууль тогтоомжид нийцэж буй эсэхийг тодорхойлох оролдлого хийсэн болно.
Бүртгэлтэй бол нэвтрэх | Бүртгэлгүй бол бүртгүүлэх
[1]Монгол Улсын Үндсэн хуулийн 6 дугаар зүйлийн нэмэлт, өөрчлөлтөөр байгалийн баялаг нь “төрийн нийтийн өмч” гэж хуульчлагджээ. Тус зүйлд нэмэлт өөрчлөлт орохоос өмнө “төрийн өмч” гэсэн томьёолол байсан болно.
[2] Otto, James M.2010, Community development agreement: model regulations and example guidelines (English), Washington, DC, World Bank Group.
[3]П.Одгэрэл. Захиргааны эрх зүйн ерөнхий анги (3 дахь хэвлэл). УБ., 2016.234-282 дахь тал, П.Одгэрэл. Захиргааны гэрээний зохицуулалтыг төлөвшүүлэх нь. УБ., 2006. Хууль зүйн ухааны докторын зэрэг горилсон бүтээл.
[4]Д.Батболд. Нийтийн эрх зүй дэх тулгамдсан асуудал (2 дахь хэвлэл). УБ., 2018. 147-172 дахь тал, Д.Бямбажав. Монгол Улсын эрдэс баялгийн салбар дахь орон нутгийн гэрээ: Туршлага, сургамж, цаашдын чиглэлүүд. УБ., 2017. https://resourcegovernance.org/sites/default/files/documents/nrgi-mongolia-agreement-briefing-mongolian.pdf). Analytical Report – Mongolia Model Mine Investment Agreement Model Community Development Agreement Hogan Lovells February 2015, http://invest.mrpam.gov.mn/pdf/book/Model%20Mine%20Investment%20Agreement%20Model%20Community%20Development%20Agreement.pdf.
[5] The World Bank. (2012), Mining Community Development Agreements, Source Book, 6.
[6] Chilenye Nwapi, “Legal and institutional frameworks for community development agreements in the mining sector in Africa”, The Extractive Industries and Society 4 (2017) 202-215.
[7] Uyanga Gankhuyag and Fabrice Gregoire, UNDP and UN Environment (2018). Managing mining for sustainable development: A sourcebook. Bangkok: United Nations Development Programme. 93-106.
Д.Бямбажав, Монгол Улсын эрдэс баялгийн салбар дахь орон нутгийн гэрээ: Туршлага, сургамж, цаашдын чиглэлүүд. УБ., 2017.
[8] James M. Otto, Extractive Industries: The Management of Resources as a Driver of sustainable Development, How Do We Legislate for Improved Community Development? 2018, 7.
[9] The World Bank.(2012), Mining Community Development Agreements, Source Book, 9.
[10] Мөн тэнд. James M. Otto, Extractive Industries:The Management of Resources as a Driver of sustainable Development, How Do We Legislate for Improved Community Development? 2018, 7.
[11]Dupuy,K.E, (2014), Community Development Requirements in Mining Laws. The Extractive Industries and Society, 1 (2). 201.
[12] Mapping community development requirements in the mining sector, https://www.iied.org/, accessed June 07, 2022, https://www.iied.org/mapping-community-development-requirements-mining-sector.
[13] The World Bank. Mining Community Development Agreements, Source Book, 2012, 10.
[14] Jennifer Loutit, Jacqueline Mandelbaum and Sam Szoke-Burke1,2 February 2016. Emerging Practices in Community Development Agreements.
[15] Д.Батболд, “Эрдэс баялаг өмчлөл, ашиглалтын талаарх Монгол Улсын Үндсэн хуулийн үзэл баримтлал ба эрдэс баялгийн хууль тогтоомжийн тогтолцоо”, Эрх зүй сэтгүүл дугаар № 2 (2016), 84 дэх тал.
[16] П.Одгэрэл. Захиргааны эрх зүйн ерөнхий анги. УБ., 2016 он. 245 дахь тал.
[17] П.Одгэрэл. Захиргааны эрх зүйн ерөнхий анги. УБ., 2016 он. 248 дахь тал.
[18] Орон нутагтай хамтран ажиллах загвар гэрээ, mongolianminingjournal.com/, http://www.mongolianminingjournal.com/a/61074. [сүүлд үзсэн 2021.12.07]
[19] Байгаль орчинд нөлөөлөх байдлын үнэлгээний тухай хуулийн 9 дүгээр зүйл.
[20] Байгаль орчин, аялал жуулчлалын сайдын 2019 оны 10 дугаар сарын 29-ний өдрийн А/168 дугаар тушаалын хавсралт.
[21] Д.Батболд, Ашигт малтмалын эрх зүйн эх сурвалж судлал (Харьцуулсан судалгааны гарын авлага). УБ., 2019.159 дэх тал.
[22] Ойн баяр, нутгийн хөгжил, шагнал, урамшуулал, хурдан морины бай шагнал гэх мэт зориулалтаар өгсөн хандив дэмжлэг нь гэрээний санхжүүжилтийн нэлээд хэсгийг эзэлж байна. Ялангуяа 600 сая төгрөг ба түүнээс дээш үнийн дүн бүхий хандив, дэмжлэгүүд “ойн баяр”, “бусад”, “хандив” гэх мэт зориулалтаар хуулийн этгээдэд очжээ. Ийм зориулалтаар очсон хандивууд эргээд хэрхэн зарцуулагдсаныг нэгдсэн байдлаар харах, хянах тогтолцоо манай улсад байдаггүй. Өгөгдлийн шинжилгээ: Хандив гэдэг хаялга биш, eitimongolia.mn, https://www.eitimongolia.mn/a/178. [сүүлд үзсэн 2021.11.29]
[23] Д.Бямбажав, Монгол Улсын эрдэс баялгийн салбар дахь орон нутгийн гэрээ: Туршлага, сургамж, цаашдын чиглэлүүд. УБ., 2017.
[24] Монгол улсын Уул уурхайн салбарт ажиллагсдын судалгаа, mpram.gov.mn, [сүүлд үзсэн 2021.11.07], https://mrpam.gov.mn/news/1801/.
МЭДЭЭ, МЭДЭЭЛЭЛ
Дам эшлэл (Secondary referencing/citing) авах тухай
4 days ago
“Сонгууль – 2024” эрдэм шинжилгээний илтгэлийн уралдаан зохион байгуулах удирдамж
1 week ago
Т.Алтангэрэл: Гадаадын хөрөнгө оруулалтын бодлого бол асар нарийн бодлого
1 week ago
2024 оны 10 дугаар сарын эрэлттэй бүтээлийн чансаа (ranking)
2 weeks ago
ШҮҮХИЙН ШИЙДВЭРИЙН ХУРААНГУЙ
-
Харуулын хариуцлагагүй үйлдэл шүүгдэгчийн эрх зүйн байдлыг дордуулах үндэслэл болохгүй.
2024-11-22
-
Хууль, журмаар олгогдсон нэмэлт мэдээлэл шаардах бүрэн эрхийн хүрээ хязгаар (Банкны салбарын жишээн дээр)
2024-11-21
-
Бусдын асран хамгаалалтад шилжүүлсэн төрсөн хүүхдийнхээ тэтгэмжийг өөртөө авсан нь гэмт хэрэг биш
2024-11-20
-
Монгол Улсын Дээд шүүх
2024-11-22 Сэтгүүлдуудаж байна ! -
Монгол Улсын Дээд шүүх
2024-11-22 Сэтгүүлдуудаж байна ! -
Үндсэн хуулийн эрх зүйн хүрээлэн
2024-11-22 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Монгол Улсын Дээд шүүх
2024-11-21 Сэтгүүлдуудаж байна ! -
Judilogy
2024-11-21 Мэдээллийн хуудасдуудаж байна ! -
Айжуу Баяржаргал
2024-11-20 Эрх зүйн шүүмждуудаж байна ! -
Монгол Улсын Дээд шүүх
2024-11-19 Сэтгүүлдуудаж байна ! -
Монгол Улсын Дээд шүүх
2024-11-18 Сэтгүүлдуудаж байна ! -
Монгол Улсын Дээд шүүх
2024-11-18 Сэтгүүлдуудаж байна ! -
Татварын судалгаа, Хөгжлийн төв Н.Мөнхнаран
2024-11-18 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна !