Бүтээлийн нэр
Байгалийн баялаг дахь эзэн орны байнгын бүрэн эрхийн зарчим болон уул уурхайн салбарын техник эдийн засгийн үндэслэлийн хууль зүйн үр дагавар
Зохиогч
Хэлбэр
Эрдэм шинжилгээний өгүүлэл
Салбар
Үндсэн хуулийн эрх зүй,
Ашигт малтмал
Бүтээлийн товч
Оюу толгойн хөрөнгө оруулалтын гэрээг батлахаар хэлэлцэж байх тухайн үед зарим судлаачдын хувьд Монгол Улсын Үндсэн хуулийн 6.2 дахь хэсэг нь байгалийн баялаг ашигласнаас бий болох орлого, ашгийн дийлэнх хувийг эзэн орон өмчлөлийн болон татварын аргаар шууд хүртэх хууль зүйн үндэслэл, бүр зарим тохиолдолд байгалийн баялгийг хэзээ ч үл бусдад шилжүүлэх эрх зүйн үндэс хэмээн тооцогдож байлаа. Үүнийг эсэргүүцэн маргахад зарим талаар бэрхшээлтэй байж болох хэдий ч Үндсэн хуулийн үзэл санааг харьяалах салбар ухааны өнөөгийн чиг хандлагад суурилан хэрхэн илүү оновчтой тайлбарлаж болохыг судалж үзэх зүй ёсны шаардлага үүнээс урган гарна.
Түүнчлэн тус өгүүллийн хүрээнд хөндөгдөх өөр нэг сэдэв бол уул уурхайн салбар дахь Техник Эдийн Засгийн Үндэслэлийн хууль зүйн үр дагаварын асуудал байлаа. Эрдэс баялгийн мэргэжлийн зөвлөлөөр баталгаажиж, талуудын оруулах хөрөнгийг анхны хэлбэрээр тооцоолон гаргасан Оюу толгой төслийн техник эдийн засгийн үндэслэлийг гадаадын хөрөнгө оруулагчид огтоос ойшоож үзэхгүй байна гэх дүгнэлтийг олон сэтгүүлч, судлаачид хийх болсон.
Анхны хөрөнгө оруулалт нь 4.6 тэрбум доллараар хэмжигдэж улмаар цаашид ялимгүй байдлаар өсөн нэмэгдсээр нийтдээ 50 жил ашиглах Оюу толгойн нөөц Монголчуудад 2020 оноос эхлэн шууд үр өгөөжөө өгнө гэсэн хүлээлт бий болж, гэрэл гэгээтэй ирээдүйн найдвар төрүүлж байсан нь нууц биш. Төслийг хөгжүүлэхэд шаардлагатай хөрөнгө оруулалтын хэмжээ даруй 0.7-0.8 дахин нэмэгдэх болсноор хөрөнгө оруулагчдын нэг болох Монгол улсын төсвийн ачааллыг улам ихэсгэж, ард түмний үүрч буй ачааг хөнгөлөх мөчийг улам хойшлуулсаар байна.Энэ нь гэрээн дэх хөрөнгө оруулалтын хэмжээ, түүний өсөн нэмэгдэх процессыг анхлан тусгасан Техник Эдийн Засгийн Үндэслэл (ТЭЗҮ) хэмээх баримт бичгийг хуульчийн нүдээр харах практик шалтгаан болж байна.
Түүнчлэн тус өгүүллийн хүрээнд хөндөгдөх өөр нэг сэдэв бол уул уурхайн салбар дахь Техник Эдийн Засгийн Үндэслэлийн хууль зүйн үр дагаварын асуудал байлаа. Эрдэс баялгийн мэргэжлийн зөвлөлөөр баталгаажиж, талуудын оруулах хөрөнгийг анхны хэлбэрээр тооцоолон гаргасан Оюу толгой төслийн техник эдийн засгийн үндэслэлийг гадаадын хөрөнгө оруулагчид огтоос ойшоож үзэхгүй байна гэх дүгнэлтийг олон сэтгүүлч, судлаачид хийх болсон.
Анхны хөрөнгө оруулалт нь 4.6 тэрбум доллараар хэмжигдэж улмаар цаашид ялимгүй байдлаар өсөн нэмэгдсээр нийтдээ 50 жил ашиглах Оюу толгойн нөөц Монголчуудад 2020 оноос эхлэн шууд үр өгөөжөө өгнө гэсэн хүлээлт бий болж, гэрэл гэгээтэй ирээдүйн найдвар төрүүлж байсан нь нууц биш. Төслийг хөгжүүлэхэд шаардлагатай хөрөнгө оруулалтын хэмжээ даруй 0.7-0.8 дахин нэмэгдэх болсноор хөрөнгө оруулагчдын нэг болох Монгол улсын төсвийн ачааллыг улам ихэсгэж, ард түмний үүрч буй ачааг хөнгөлөх мөчийг улам хойшлуулсаар байна.Энэ нь гэрээн дэх хөрөнгө оруулалтын хэмжээ, түүний өсөн нэмэгдэх процессыг анхлан тусгасан Техник Эдийн Засгийн Үндэслэл (ТЭЗҮ) хэмээх баримт бичгийг хуульчийн нүдээр харах практик шалтгаан болж байна.
Түлхүүр үг
Байгалийн баялаг дахь эзэн орны бүрэн эрхийн зарчим, хөрөнгө оруулалтын гэрээ, техник эдийн засгийн үндэслэл, нийтийн эрх ашиг, нийтийн бодлого
Бичигдсэн огноо
2013-06-30
Хуудсын тоо
14
Хэл
Монгол
Бүтээл
Байршуулсан огноо
2018-01-26
Товч мэдээлэл үзсэн
6107
Бүрэн эхээр нь үзсэн
209
Эшлэлийн тоо
41
Санал болгож буй эшлэлийн загвар
Н.Баярмаа
“Байгалийн баялаг дахь эзэн орны байнгын бүрэн эрхийн зарчим болон уул уурхайн салбарын техник эдийн засгийн үндэслэлийн хууль зүйн үр дагавар” (2013), ... дахь/дэх тал.
Legaldata-аас унших боломжтой: https://legaldata.mn/b/315
Цуглуулганд нэмэх
Бүтээлийг цуглуулгандaa нэмэхийн тулд нэвтэрсэн байх шаардлагатай.
Бүртгэлтэй бол нэвтрэх | Бүртгэлгүй бол бүртгүүлэх
Бүртгэлтэй бол нэвтрэх | Бүртгэлгүй бол бүртгүүлэх
МЭДЭЭ, МЭДЭЭЛЭЛ
“Сонгууль – 2024” эрдэм шинжилгээний илтгэлийн уралдаан зохион байгуулах удирдамж
9 hours ago
Т.Алтангэрэл: Гадаадын хөрөнгө оруулалтын бодлого бол асар нарийн бодлого
2 days ago
2024 оны 10 дугаар сарын эрэлттэй бүтээлийн чансаа (ranking)
1 week ago
Монгол Улсын Шүүхийн индекс 2023 оны байдлаар 1.28 оноогоор ахисан үзүүлэлттэй байна
2 weeks ago
ШҮҮХИЙН ШИЙДВЭРИЙН ХУРААНГУЙ
-
Шүүх хэргийг бүхэлд нь хянан үзэх болоод талуудын мэтгэлцэх, гомдол гаргагчийн эрх зүйн байдлыг дордуулахгүй байх зарчмыг хослуулан хэрэгжүүлэх нь
2024-11-15
-
Торгох ялыг хэсэгчлэн төлөх хугацааг 90-ээс доош хоногоор тогтоож болохгүй.
2024-11-14
-
Шинээр илэрсэн нөхцөл байдлын улмаас цагаатгасан шүүхийн шийдвэрийг хянан үзэхэд гэмт хэргийг хөөн хэлэлцэх хугацааг харгалзан үзнэ.
2024-11-13
-
Шүүхийн академи
2024-11-15 Сэтгүүлдуудаж байна ! -
Мөнх-Алдар Ингүүн
2024-11-14 Бакалаврын ажилдуудаж байна ! -
Мөнхбаярын Билгүүн
2024-11-14 Магистрын ажилдуудаж байна ! -
Янжинлхамын Батгэрэл
2024-11-13 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Judilogy
2024-11-12 Мэдээллийн хуудасдуудаж байна ! -
Янжинлхамын Батгэрэл
2024-11-12 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Янжинлхамын Батгэрэл
2024-11-12 Нийтлэлдуудаж байна ! -
Янжинлхамын Батгэрэл
2024-11-12 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Янжинлхамын Батгэрэл
2024-11-11 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Янжинлхамын Батгэрэл
2024-11-11 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна !