Бүтээлийн нэр
Хоол хүнстэй байх эрх ба хүнсний тухай хуулийн хэрэгжилт
Зохиогч
Хэлбэр
Судалгааны тайлан
Салбар
Үндсэн хуулийн эрх зүй
Бүтээлийн товч
Непал улсын 2015 онд батлагдсан Үндсэн хуулийн 36-р зүйлд заасан “хоол хүнстэй байх эрх”-ийг хэрэгжүүлэхээр 2018 онд “Хоол хүнстэй байх эрх ба хүнсний тухай хууль” (цаашид Акт гэх) батласныг Эмнести Интернэшнл сайшаан хүлээн авч байна. Тус улсын ерөнхийлөгч батламжилснаар энэ Акт 2018 оны 9 сарын 18-ны өдрөөс эхлэн хүчин төгөлдөр болжээ.
Непал улсын хэмжээнд өрхийн хүнсний аюулгүй байдал дөнгөж 48.2 %,1 хүн амын 21.6% нь ядуу амьдралтай, хүн амын ойролцоогоор 41% нь хоол хүнснээс авах хамгийн бага илчлэгээ ч авч чаддаггүй ба бараг хоёр сая орчим хүн хоол тэжээлийн дутагдалтай гэж үзсэн байна. 5 хүртэлх насны хүүхдийн 36% нь хоол тэжээлийн хурц дутагдалд орсон байх ба мөн 5 хүртэлх насны хүүхдийн 53% нь цус багадалттай (6% нь бага зэргийн, 26% нь дунд зэргийн, 1% хүнд хэлбэрийн) байна. Непалын засгийн газар дээр дурдсан өлсгөлөн, хоол тэжээлийн дутагдал болон хүнсний баталгаагүй байдлын асуудлыг шийдвэрлэхээ амлаад байгаа билээ.
Үндсэн хуулийн 36-р зүйл болон Үндсэн хуулиар баталгаажсан бусад эрхүүдийг бодитоогоор эдлүүлэхийн тулд хуулийн эрүүл зөв тогтолцоо, мөн хуулийг үр дүнтэйгээр хэрэгжүүлдэг байх хэрэгтэйг Эмнести Интернэшнл онцолж байна. Хоол хүнсний тухай Акт болон Эдийн Засаг, Нийгэм, Соёлын Эрхийн тухай Олон Улсын Пакт (ЭЗНСЭОУП)- аар Непал улсын хүлээсэн үүрэг хариуцлага зэргийг харьцуулан Эмнести Интернэшнлээс Хоол хүнстэй байх эрх ба хүнсний хараат бус байдлын тухай хуулийн хэрэгжилтэнд үнэлгээ хийж, тус улсын засгийн газарт эрх зүйн тогтолцоогоо бэхжүүлэх, батласан хуулиа хэрэгжүүлэхэд нь туслалцаа үзүүлэх зорилгоор дараах санал, зөвлөмжүүдийг өгч байна.
Эмнести Интернэшнлийн зүгээс тус хуулийн давуу болон сул талуудыг тодорхойлох, хуулийн батлагдасан заалтуудыг шуурхай хэрэгжүүлэхэд иргэний нийгмийн оролцоог нэмэгдүүлэх зорилгоор Непалийн иргэний нийгмийн байгууллагуудын санаачилгыг дэмжих асуудлыг мөн санал болгожээ.
Непал улсын хэмжээнд өрхийн хүнсний аюулгүй байдал дөнгөж 48.2 %,1 хүн амын 21.6% нь ядуу амьдралтай, хүн амын ойролцоогоор 41% нь хоол хүнснээс авах хамгийн бага илчлэгээ ч авч чаддаггүй ба бараг хоёр сая орчим хүн хоол тэжээлийн дутагдалтай гэж үзсэн байна. 5 хүртэлх насны хүүхдийн 36% нь хоол тэжээлийн хурц дутагдалд орсон байх ба мөн 5 хүртэлх насны хүүхдийн 53% нь цус багадалттай (6% нь бага зэргийн, 26% нь дунд зэргийн, 1% хүнд хэлбэрийн) байна. Непалын засгийн газар дээр дурдсан өлсгөлөн, хоол тэжээлийн дутагдал болон хүнсний баталгаагүй байдлын асуудлыг шийдвэрлэхээ амлаад байгаа билээ.
Үндсэн хуулийн 36-р зүйл болон Үндсэн хуулиар баталгаажсан бусад эрхүүдийг бодитоогоор эдлүүлэхийн тулд хуулийн эрүүл зөв тогтолцоо, мөн хуулийг үр дүнтэйгээр хэрэгжүүлдэг байх хэрэгтэйг Эмнести Интернэшнл онцолж байна. Хоол хүнсний тухай Акт болон Эдийн Засаг, Нийгэм, Соёлын Эрхийн тухай Олон Улсын Пакт (ЭЗНСЭОУП)- аар Непал улсын хүлээсэн үүрэг хариуцлага зэргийг харьцуулан Эмнести Интернэшнлээс Хоол хүнстэй байх эрх ба хүнсний хараат бус байдлын тухай хуулийн хэрэгжилтэнд үнэлгээ хийж, тус улсын засгийн газарт эрх зүйн тогтолцоогоо бэхжүүлэх, батласан хуулиа хэрэгжүүлэхэд нь туслалцаа үзүүлэх зорилгоор дараах санал, зөвлөмжүүдийг өгч байна.
Эмнести Интернэшнлийн зүгээс тус хуулийн давуу болон сул талуудыг тодорхойлох, хуулийн батлагдасан заалтуудыг шуурхай хэрэгжүүлэхэд иргэний нийгмийн оролцоог нэмэгдүүлэх зорилгоор Непалийн иргэний нийгмийн байгууллагуудын санаачилгыг дэмжих асуудлыг мөн санал болгожээ.
Түлхүүр үг
өлбөрөхөөс сэргийлэх нь, хүнсний тусламж, тариачдын эрх, эмэгтэйчүүдийг эрх мэдэлжүүлэх, хүнс тэжээлийн үндэсний хөтөлбөр, үнийн тогтвортой байдал
Бичигдсэн огноо
2019-03-17
Хуудсын тоо
24
Хэл
Монгол
Бүтээл
Байршуулсан огноо
2021-10-14
Товч мэдээлэл үзсэн
2235
Бүрэн эхээр нь үзсэн
25
Эшлэлийн тоо
48
Санал болгож буй эшлэлийн загвар
Эмнести Интернэшнл
“Хоол хүнстэй байх эрх ба хүнсний тухай хуулийн хэрэгжилт” (2019), ... дахь/дэх тал.
Legaldata-аас унших боломжтой: https://legaldata.mn/b/1066
Цуглуулганд нэмэх
Бүтээлийг цуглуулгандaa нэмэхийн тулд нэвтэрсэн байх шаардлагатай.
Бүртгэлтэй бол нэвтрэх | Бүртгэлгүй бол бүртгүүлэх
Бүртгэлтэй бол нэвтрэх | Бүртгэлгүй бол бүртгүүлэх
МЭДЭЭ, МЭДЭЭЛЭЛ
legal talk+ №01 – Шүүх нээлттэй юу?
3 hours ago
The 𝟓 𝐭𝐡 international conference on the fundamental issues of constitutional, administrative and economic law
3 days ago
Judilogy Talk 1 | Хүний хувийн мэдээлэл хамгаалах асуудал with Б.Амарбат
1 week ago
Special Ep 1: Эможийг гэрээний санал хүлээн авсанд тооцох уу?
1 week ago
ШҮҮХИЙН ШИЙДВЭРИЙН ХУРААНГУЙ
-
Давж заалдах шатны шүүх хэргийг бүхэлд нь хянахдаа гомдол гаргагчийн эрх ашгийг дордуулахгүй байх зарчимд захирагдана
2024-03-22
-
“Залилах” гэмт хэргийг хөрөнгө завших гэмт хэрэг болон иргэний эрх зүйн гэрээний маргаанаас ялгах нь
2024-03-20
-
Хууль зүй, дотоод хэргийн яам төлбөрт таавар, бооцоот тоглоомын үйл ажиллагаа эрхлэх тусгай зөвшөөрөл олгох Ажиллагааг түр зогсоох эрхгүй
2024-03-13
-
Шүрэнцэцэгийн Алтансоёмбо
2024-03-26 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Judilogy .
2024-03-25 Мэдээллийн хуудасдуудаж байна ! -
Нээлттэй Нийгэм Форум
2024-03-22 Судалгааны тайландуудаж байна ! -
Тайванхүүгийн Алтангэрэл Carlos Escudero
2024-03-21 Судалгааны тайландуудаж байна ! -
Одонхүүгийн Мөнхсайхан
2024-03-20 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Хаянхярваагийн Сэлэнгэ
2024-03-18 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Judilogy .
“Залилах” гэмт хэргийг хөрөнгө завших гэмт хэрэг болон иргэний эрх зүйн гэрээний маргаанаас ялгах нь2024-03-18 Мэдээллийн хуудасдуудаж байна ! -
Хууль зүйн үндэсний хүрээлэн
2024-03-14 Судалгааны тайландуудаж байна ! -
Адъяасүрэн Түвшинтөгс
2024-03-13 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Хаянхярваагийн Сэлэнгэ
2024-03-13 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна !