Шүүхийн практикт гадаадын хөрөнгө оруулалттай аж ахуй нэгжийг газар эзэмших эрхгүй өөрөөр хэлбэл Монгол Улсын аж ахуй нэгж биш гэж шийдвэрлэсэн хэд хэдэн тохиолдол гарсан. Мөн Гадаадын хөрөнгө оруулалттай аж ахуй нэгж эзэмших эрхтэй газрыг Монгол Улсын иргэн, аж ахуй нэгж, байгууллагаас шилжүүлэн авах эрхгүй байгаа талаар газрын тухай хуульд тусгасныг нэг мөр ойлгож, тайлбарлах шаардлага үүсч байгаа болно. Энэхүү өгүүлэлд гадаадын хөрөнгө оруулалттай хуулийн этгээдийн онцлог, газар эзэмших, ашиглах эрхийн ялгаа, газрын тухай хуульд тусгагдсан субъектын эрхийн ялгамжийн онцлог, шүүхийн практикийг хөндөж, тайлбарласан болно.
Abstract: This study clarified and explained that foreign invested company is Mongolian legal entity, but why it has not the right to possess land and the researcher concludes that the foreign invested enterprise is entitled to use land. Concluding the regulation of Law on land and its concept, regulation relevant to the land relation is drafted based on the national heritage and independence and it appears that foreign invested legal entities can enjoy the right to use land.
It explains a foreign invested company is a Mongolian legal entity but why it has the right not to possess land. In court practice, there are several cases that court decided a foreign invested legal entity has no right to possess land, in other words, it is not a Mongolian legal entity. Also, it is necessary to interpret and unify the understandings about a regulation specified in Law of Mongolia on Land that a foreign investment legal entity shall not be entitled to receive land of possession from Mongolian citizen, legal entity or any organization. By this article, raised and explained features of foreign invested legal entity, difference between right to possess land and right to use it, distinction of subjective rights reflected on Law of Mongolia on Land and judicial practices.
foreign invested company, right to possess land, right to use land
Бүртгэлтэй бол нэвтрэх | Бүртгэлгүй бол бүртгүүлэх
1. Т.Сэнгэдорж. Монгол Улсын газрын эрх зүй. Улаанбаатар хот., 2002 он. 38 дах тал
2. О.Амархүү. Монгол Улсын орчин цагийн экологийн эрх зүй. Улаанбаатар хот., 2009 он. 345 дах тал
3. Газрын тухай хууль. 2002 он, Төрийн мэдээлэл эхтгэл No27
4. Хөрөнгө оруулалтын тухай хууль. 2013 он, Төрийн мэдээлэл эхтгэл No41
5. Гадаадын хөрөнгө оруулалтын тухай хууль. 2013 он, Төрийн мэдээлэл эхтгэл No41
6. Т.Сэнгэдорж. Газрын харилцааны эрх зүйн зохицуулалт. Улаанбаатар хот., 1997 он, 17-18 дах тал
7. Н.Лүндэндорж. Монголчуудын өмчлөх эрхийн үзэл сэтгэлгээний уламжлал, шинэчлэл. Улаанбаатар хот. 2004 он. Шихихутуг (Хууль зүйн шинжлэх ухааны онол, арга зүй, мэдээлэл), 57-58 дахь тал, О.Амархүү “Монгол улсад газар өмчлөх эрхийн уламжлал, шинэчлэлийн асуудал” Улаанбаатар хот., 2005 он. Шихихутуг (Хууль зүйн шинжлэх ухааны онол, арга зүй, мэдээлэл 2005/1-2), 33-34 дэх тал “Азийн үйлдвэрлэлийн аргын онцлогоос хамаарч ази-дорно дахины улс орнуудад өмчлөх эрхийн сэтгэлгээ нь европ дахин шиг хөгжөөгүй учраас хувийн өмчид тулгуурлан хөгждөг хүний эрхийн бусад институуд ч удаан хөгжсөн, хожим хөгжиж эхэлсэн билээ. Монголчууд түүхэндээ газар нутгийг хэн нэгэн өмчилдөггүй байсан нь нэгдүгээрт төвөөс зугтах хүчийг сааруулж төрийн нэгдмэл байдлыг хадгалах шаардлага, хоёрдугаарт нүүдлийн мал аж ахуйн технологи нь газар нутгийг өмчлүүлэхийн эсрэг бодлого явуулахыг нөхцөлдүүлсэн гэж үзэж болно. Нөгөө талаас хөрсний бүтэц, ургамлын даац ч нүүдэллэн амьдрахыг нөхцөлдүүлсэн нь лавтай.
8. Г.Совд нар. Монгол улсын үндсэн хуулийн тайлбар. Улаанбаатар хот., 2000 он. 47 дах тал
9. Г.Совд нар. Монгол улсын үндсэн хуулийн тайлбар. Улаанбаатар хот., 2000 он. 47 дах тал
10. Б.Чимид. Үндсэн хуулийн үзэл баримтлал: Нийтлэг асуудал, Хүний эрх, шүүх эрх мэдэл, нутгийн удирдлага. Улаанбаатар хот., 2017 он. 37 дах тал
11. Б.Чимид. Үндсэн хуулийн үзэл баримтлал: Нийтлэг асуудал, Хүний эрх, шүүх эрх мэдэл, нутгийн удирдлага. Улаанбаатар хот., 2017 он. 37 дах тал
12. Газрын эрх зүйн үндсэн зарчмууд нь газрын талаарх Үндсэн хуулийн үзэл баримтлалыг агуулж байдаг.
13. Т.Сэнгэдорж. Газрын харилцааны эрх зүйн зохицуулалт. Улаанбаатар хот., 1997 он, 56 дах тал
14. Нийслэл дэх захиргааны хэргийн анхан шатны шүүх 2017 оны 01 дүгээр сарын 31-ний өдөр гаргасан 85 тоот шийдвэр
15. Захиргааны хэргийн Давж заалдах шатны шүүх 2017 оны 04 дүгээр сарын 05-ны өдөр гаргасан 221/МА2017/0260 тоот магадлал
16. Монгол Улсын Дээд шүүхийн хяналтын шатны Захиргааны хэргийн шүүх 2017 оны 06 дугаар сарын 12-ны өдөр гаргасан 227 тоот тогтоол
МЭДЭЭ, МЭДЭЭЛЭЛ
“Сонгууль – 2024” эрдэм шинжилгээний илтгэлийн уралдаан зохион байгуулах удирдамж
8 hours ago
Т.Алтангэрэл: Гадаадын хөрөнгө оруулалтын бодлого бол асар нарийн бодлого
2 days ago
2024 оны 10 дугаар сарын эрэлттэй бүтээлийн чансаа (ranking)
1 week ago
Монгол Улсын Шүүхийн индекс 2023 оны байдлаар 1.28 оноогоор ахисан үзүүлэлттэй байна
2 weeks ago
ШҮҮХИЙН ШИЙДВЭРИЙН ХУРААНГУЙ
-
Шүүх хэргийг бүхэлд нь хянан үзэх болоод талуудын мэтгэлцэх, гомдол гаргагчийн эрх зүйн байдлыг дордуулахгүй байх зарчмыг хослуулан хэрэгжүүлэх нь
2024-11-15
-
Торгох ялыг хэсэгчлэн төлөх хугацааг 90-ээс доош хоногоор тогтоож болохгүй.
2024-11-14
-
Шинээр илэрсэн нөхцөл байдлын улмаас цагаатгасан шүүхийн шийдвэрийг хянан үзэхэд гэмт хэргийг хөөн хэлэлцэх хугацааг харгалзан үзнэ.
2024-11-13
-
Шүүхийн академи
2024-11-15 Сэтгүүлдуудаж байна ! -
Мөнх-Алдар Ингүүн
2024-11-14 Бакалаврын ажилдуудаж байна ! -
Мөнхбаярын Билгүүн
2024-11-14 Магистрын ажилдуудаж байна ! -
Янжинлхамын Батгэрэл
2024-11-13 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Judilogy
2024-11-12 Мэдээллийн хуудасдуудаж байна ! -
Янжинлхамын Батгэрэл
2024-11-12 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Янжинлхамын Батгэрэл
2024-11-12 Нийтлэлдуудаж байна ! -
Янжинлхамын Батгэрэл
2024-11-12 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Янжинлхамын Батгэрэл
2024-11-11 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Янжинлхамын Батгэрэл
2024-11-11 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна !