Бүтээлийн нэр
Олон Улсын хөрөнгө оруулалтын маргаанд нөхөн төлбөрийг тооцоолох эрх зүйн зохицуулалт, практик
Зохиогч
Хэлбэр
Бакалаврын ажил
Салбар
Арилжаа & Бизнесийн эрх зүй,
Олон Улсын нийтийн эрх зүй,
Олон Улсын хувийн эрх зүй,
Арбитр & Эвлэрүүлэн зуучлал
Бүтээлийн товч
Монгол улс 1990 оноос хойш “идэвхитэйгээр” олон улсын гэрээнд нэгдэн орж, олон улсын эрх зүй эрчимтэй хөгжиж 1992 онд шинэ Үндсэн хуулиа батлан олон хэвшил бүхий зах зээлийн эдийн засгийн хэлбэрийг хүлээн зөвшөөрсөн. Монгол улс маань ийнхүү хоёр талт хөрөнгө оруулалтын гэрээг ч ихээр байгуулах болж зөвхөн хөрш орнуудаар хязгаарлагдахгүйгээр хөрөнгө оруулалтын эрх зүй тэлэн хөгжиж гадаадын хөрөнгө оруулалт нэмэгдсэн.
Гэвч 1990-ээд оны эхэн үеэс дунд үе хүртэл байгуулсан хөрөнгө оруулалтын гэрээнүүдийг хийхэд гол тулгамдаж байсан асуудал нь социалист систем задран унасан орнуудын хувьд олон улстай гадаад харилцаагаа сайжруулж, гадаадын хөрөнгө оруулалт татах замаар эдийн засгаа хөгжүүлэх явдал байсан боловч гэрээ хэлэлцээр байгуулах туршлага муутай, түүний үр дагаварын талаар ойлголт муутай байснаас гэрээг байгуулахдаа гэрээний заалт бүрийг нарийн нягталж, судалж үзэлгүйгээр байгуулсан, тухайн гэрээний нөхцөл, заалт нь хөрөнгө оруулагчдад илүү ашигтай байдлаар байгуулагдах нөхцлийг бий болгосон гэж үздэг.
Монгол улсын 1990 оноос хойш байгуулсан дээрх хөрөнгө оруулалтыг хөхиүлэн дэмжих, хамгаалах хэлэлцээрүүд нь улсын хэмжээнд эдийн засгийн өсөлтөд ихээхэн эерэг нөлөө үзүүлсэн тул анх 2013 онд Монгол улс Олон Улсын Эдийн Засгийн Хориг Арга Хэмжээ Авах Байгууллага (ФАТФ)-ын саарал жагсаалтад багтсан боловч өөрийн орны эдийн засагт ихээхэн хүндрэл учруулалгүйгээр гарахад чухал хувь нэмэр оруулсан явдал болсон.
Энэхүү сэдвийн хүрээнд төр-хөрөнгө оруулагчийн хооронд үүссэн олон улсын хөрөнгө оруулалтын маргааныг шийдвэрлэхдээ олон улсын гэрээний дагуу нөхөн төлбөрийг хэрхэн тооцоолж байгаа практик, олон улсын гэрээ, хоёр талт хөрөнгө оруулалтын хэлэлцээр болоод дотоодын хууль тогтоомжийн зохицуулалтыг судалж дүгнэлт хийн тодорхой асуудлуудад санал дэвшүүлэх гол зорилготой болно.
Гэвч 1990-ээд оны эхэн үеэс дунд үе хүртэл байгуулсан хөрөнгө оруулалтын гэрээнүүдийг хийхэд гол тулгамдаж байсан асуудал нь социалист систем задран унасан орнуудын хувьд олон улстай гадаад харилцаагаа сайжруулж, гадаадын хөрөнгө оруулалт татах замаар эдийн засгаа хөгжүүлэх явдал байсан боловч гэрээ хэлэлцээр байгуулах туршлага муутай, түүний үр дагаварын талаар ойлголт муутай байснаас гэрээг байгуулахдаа гэрээний заалт бүрийг нарийн нягталж, судалж үзэлгүйгээр байгуулсан, тухайн гэрээний нөхцөл, заалт нь хөрөнгө оруулагчдад илүү ашигтай байдлаар байгуулагдах нөхцлийг бий болгосон гэж үздэг.
Монгол улсын 1990 оноос хойш байгуулсан дээрх хөрөнгө оруулалтыг хөхиүлэн дэмжих, хамгаалах хэлэлцээрүүд нь улсын хэмжээнд эдийн засгийн өсөлтөд ихээхэн эерэг нөлөө үзүүлсэн тул анх 2013 онд Монгол улс Олон Улсын Эдийн Засгийн Хориг Арга Хэмжээ Авах Байгууллага (ФАТФ)-ын саарал жагсаалтад багтсан боловч өөрийн орны эдийн засагт ихээхэн хүндрэл учруулалгүйгээр гарахад чухал хувь нэмэр оруулсан явдал болсон.
Энэхүү сэдвийн хүрээнд төр-хөрөнгө оруулагчийн хооронд үүссэн олон улсын хөрөнгө оруулалтын маргааныг шийдвэрлэхдээ олон улсын гэрээний дагуу нөхөн төлбөрийг хэрхэн тооцоолж байгаа практик, олон улсын гэрээ, хоёр талт хөрөнгө оруулалтын хэлэлцээр болоод дотоодын хууль тогтоомжийн зохицуулалтыг судалж дүгнэлт хийн тодорхой асуудлуудад санал дэвшүүлэх гол зорилготой болно.
Түлхүүр үг
хөрөнгө оруулалт, хураан авалт, олон улсын хөрөнгө орууллатын эрх зүй, нөхөн төлбөр, нөхөн төлбөр тооцоолох арга, Халлын томъёолол, арбитрын практик, sustainable development, Hull formula, IIT, expropriation, nationalization, confiscation.
Бичигдсэн огноо
2021-09-01
Хуудсын тоо
131
Хэл
Монгол
Бүтээл
Байршуулсан огноо
2022-12-22
Товч мэдээлэл үзсэн
3067
Бүрэн эхээр нь үзсэн
126
Эшлэлийн тоо
221
Санал болгож буй эшлэлийн загвар
Д.Бямба-Од
“Олон Улсын хөрөнгө оруулалтын маргаанд нөхөн төлбөрийг тооцоолох эрх зүйн зохицуулалт, практик” (2021), ... дахь/дэх тал.
Legaldata-аас унших боломжтой: https://legaldata.mn/b/1437
Цуглуулганд нэмэх
Бүтээлийг цуглуулгандaa нэмэхийн тулд нэвтэрсэн байх шаардлагатай.
Бүртгэлтэй бол нэвтрэх | Бүртгэлгүй бол бүртгүүлэх
Бүртгэлтэй бол нэвтрэх | Бүртгэлгүй бол бүртгүүлэх
МЭДЭЭ, МЭДЭЭЛЭЛ
Шүүхээр шийдвэрлэсэн захиргааны хэргийн 2017-2023 оны түүхчилсэн статистик мэдээлэл
1 day ago
Ep 32 | Давагдашгүй хүчин зүйл нь Зээлдэгчийг үүргээс чөлөөлөх, багасгах үндэслэл болох уу?
2 weeks ago
Сэжигтэн П.Цагаан, Ц.Элбэгдорж нарыг баривчлах тухай шүүгчийн захирамжийг хүчингүй болгуулах тухай нийслэлийн прокурор болон мөрдөгчийн саналыг шүүх хүлээн авлаа
3 weeks ago
2024 оны 12 дугаар сарын эрэлттэй бүтээлийн чансаа (ranking)
4 weeks ago
ШҮҮХИЙН ШИЙДВЭРИЙН ХУРААНГУЙ
-
Шүүгч өндөр насны тэтгэвэрт гарахад олгогдох нэг удаагийн тэтгэмжийн хэмжээ тогтоохтой холбогдох харилцаа нь иргэний хэргийн бус захиргааны хэргийн шүүхэд харьяалагдах маргаан гэж дүгнэв.
2025-01-30
-
Албан хаагчийн хүсэлт ажлаас чөлөөлөгдөх агуулгагүй бол ажлаас халах үндэслэл болохгүй.
2025-01-29
-
Шүүх нэхэмжлэлийн шаардлагын хүрээнээс хэтэрсэн болон хэргийн оролцогчдын маргаагүй асуудлаар дүгнэлт хийж, шийдвэр гаргаж болохгүй.
2025-01-28
-
Монгол Улсын Дээд шүүх
2025-01-30 Сэтгүүлдуудаж байна ! -
Сэргэлэн Аминаа
2025-01-30 Судалгааны тойм & Тойм судалгаадуудаж байна ! -
Монгол Улсын Дээд шүүх
2025-01-29 Сэтгүүлдуудаж байна ! -
Хууль зүйн үндэсний хүрээлэн
2025-01-29 Судалгааны тайландуудаж байна ! -
Монгол Улсын Дээд шүүх
2025-01-28 Сэтгүүлдуудаж байна ! -
Гунгаагийн Баясгалан
2025-01-28 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Монгол Улсын Дээд шүүх
2025-01-27 Сэтгүүлдуудаж байна ! -
Judilogy
2025-01-27 Мэдээллийн хуудасдуудаж байна ! -
Одонхүүгийн Мөнхсайхан
2025-01-27 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Хүүхлээ Одонтуяа
2025-01-27 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна !