Манай улс эрүүгийн эрх зүйн хөгжлийн түүхэнд мөрдөгчийн эрхийг хязгаарласаар ирсэн байх бөгөөд Эрүүгийн хэрэг хянан шийдвэрлэх ажиллагааг төрийн эрх бүхий байгууллагууд буюу мөрдөгч, прокурор, шүүгч удирдан явуулдгаас мөрдөгч нь анхан шатны нэгж болон хэргийн бодит байдлыг тогтоон, нотлох баримтыг цуглуулах үүргийг хүлээснээр өмнөх үеийн эрх зүйн тогтолцоон дахь хэргийг шийдвэрлэдэг эрх хэмжээг хассанаар зарчмын өөрчлөлтийг нэвтрүүлсэн билээ.
Эдүгээ хүчинтөгөлдөр үйлчилж байгаа хэм хэмжээгээр мөрдөгч нь нотлох баримтыг цуглуулах, бэхжүүлэх, хэргийн бодит байдлыг тогтоох мөрдөн шалгах ажиллагааг явуулах чиг үүрэгтэй бөгөөд энэхүү чиг үүргийг хэрэгжүүлэхэд шаардлагатай эрхийг мөрдөгч нарт олгосон эсэх нь эргэлзээтэй бөгөөд энэ нь хэрэг хянан шийдвэрлэх ажиллагааг удаашруулж, хохирсон эрхийг сэргээн эдлүүлэхэд саад учруулж, мөрдөгчийн ажлын ачааллыг нэмж байгаа тул хэдий дэлхийн жишгээс эрс зөрөх нь зохисгүй ч энэхүү хуулийг эргэн харж мөрдөн шалгах ажиллагааг явуулахад шаардлагатай хүрэлцээтэй эрхийг мөрдөгчид олгох нь зүйтэй юм.
Бүртгэлтэй бол нэвтрэх | Бүртгэлгүй бол бүртгүүлэх
[1] Улсын дээд шүүхийн шүүгч Л.Бямбаа-Монгол Улсын Үндсэн хуулийн цэц-илтгэлийн эмхэтгэл /2007/-Шүүхийн бие даасан шүүгчийн хараат бус байдлын тухай Үндсэн хуулийн эрх зүйн үндэслэл. 68 дахь тал
[2] Шүүхийн ерөнхий зөвлөлийн судалгааны тайлангийн эмхэтгэл 2017 он. 109 дүгээр тал.
[3] Х.Буянтүмэн. Монгол Улсын эрүүгийн процесс хэрэгжүүлэх мөрдөгчийн бие даасан байдлыг хангах эрх зүйн орчин. Шударга ёс сэтгүүл. 2022/01 (23). 31 дүгээр тал.
[4] Хавсралт 1.
[5] Эрүүгийн хэрэг хянан шийдвэрлэх тухай хуулийн хэрэгцээ, шаардлагыг урьдчилан тандан судалсан тайлан.
[6] Шүүх эрх мэдэл-Шүүгчийн хараат бус байдалд авлига нөлөөлөх нь. https://www.conscourt.gov.mn/?p=4535
[7] Тони Квок. Шударга ёс сэтгүүл. 2019 он №18. 95 дугаар тал.
[8] https://rb.gy/3eob9k
[9] Эрүүгийн хэрэг хянан шийдвэрлэх тухай хууль. 12.1, 12.2, 12.3 дугаар зүйл.
[10] Прокурорын байгууллагын судалгааны систем.
[11] Хавсралт 2.
[12] Х.Буянтүмэн. Монгол Улсын эрүүгийн процесс хэрэгжүүлэх мөрдөгчийн бие даасан байдлыг хангах эрх зүйн орчин. Шударга ёс сэтгүүл. 2022 он №23. 33 дугаар тал.
[13] Хавсралт 3
[14] Эрүүгийн хэрэг хянан шийдвэрлэх тухай хуулийн 6.3 дугаар зүйл.
[15] Профессор, доктор Петeр Казиске, Аугсбургийн их сургууль. Эрх мэдлийн хуваарилалт: Гүйцэтгэх эрх мэдэл ба шүүхийн хяналт
МЭДЭЭ, МЭДЭЭЛЭЛ
Монгол Улсын Иргэний хуулийн тайлбарыг legaldata.mn-д байршуулна.
2 days ago
2024 оны 11 дүгээр сарын эрэлттэй бүтээлийн чансаа
2 weeks ago
Хуульчийн ажлын байрны үзэсгэлэн яармаг 2024 арга хэмжээнд хэлэлцэх хэлэлцүүлэг болон ярилцлагын сэдэв, зочид
2 weeks ago
Хуульчийн ажлын байрны үзэсгэлэн яармаг болно
3 weeks ago
ШҮҮХИЙН ШИЙДВЭРИЙН ХУРААНГУЙ
-
Болдбаатарын Гүнбилэг
2024-12-19 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Judilogy
2024-12-18 Мэдээллийн хуудасдуудаж байна ! -
Judilogy
2024-12-18 Мэдээллийн хуудасдуудаж байна ! -
Батжаргалын Ариунзаяа
2024-12-14 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Баярсайхан Цолмон
2024-12-13 Гарын авлага & Аргачлалдуудаж байна ! -
Ганболд Цолмонгэрэл
2024-12-12 Нийтлэлдуудаж байна ! -
Эрхэмбаярын Энхцэцэг
2024-12-12 Эрх зүйн шүүмждуудаж байна ! -
Батхишигийн Лхагвасүрэн
2024-12-12 Докторын диссертацидуудаж байна ! -
Монгол Улсын Сонгуулийн ерөнхий хороо
2024-12-11 Гарын авлага & Аргачлалдуудаж байна ! -
Даваасүрэн Майцэцэг Тэмүүлэн Төмөрхуяг
2024-12-10 Нийтлэлдуудаж байна !