Бүтээлийн нэр
“Cap and trade” системийг хуульчлан агаарын бохирдлыг бууруулах, агаарыг эдийн засгийн эргэлтэд оруулах нь
Тэмдэглэл
Энэхүү судалгаанд дурдагдсан зүйлс нь агаарын бохирдлыг бууруулах талаар авч хэрэгжүүлж болох арга хэмжээний зөвхөн нэг хувилбар болно.
Хэлбэр
Нийтлэл
Салбар
Байгаль орчины эрх зүй
Бүтээлийн товч
Манай улсын хувьд Монгол Улсын Үндсэн хуулийн Зургадугаар зүйлийн 2 дахь хэсэгт “Байгалийн баялгийг ашиглах төрийн бодлого нь урт хугацааны хөгжлийн бодлогод тулгуурлаж, одоо ба ирээдүй үеийн иргэн бүрд эрүүл, аюулгүй орчинд амьдрах эрхийг нь баталгаажуулахад... чиглэнэ.” хэмээн заасан бөгөөд үүнийхээ хүрээнд хууль тогтоомжийг боловсронгуй болгох зорилтыг баримталж, байгалийн нөөц ийг хамгаалах тодорхой хөтөлбөрүүдийг баталсан.
Үүний нэг нь Агаар, орчны бохирдлыг бууруулах үндэсний хөтөлбөр бөгөөд тус хөтөлбөрийн хүрээнд агаарын бохирдлыг бууруулахад цахилгааны хэрэглээг нэмэгдүүлэх, шилжилт хөдөлгөөн, ногоон бүс, орон сууцжуулалт болон шахмал түлш зэргийг эргэлтэд оруулахаар зохицуулсан буюу зөвхөн төрийн зүгээс хийх үйл ажиллагааг багтаасан.
Нөгөөтэйгүүр дан ганц агаар гэлтгүй бусад байгалийн нөөцийн асуудлыг газрын асуудлаас нь салгаж хуульчилсан буюу газрын асуудлыг газрын тухай хуулиар харин газрын дээрх нөөцүүдийг тусад нь бие даасан хуулиар зохицуулдаг. Гэсэн хэдий ч уг хуулиудын уялдаа холбоо байхгүй талаар олон судлаачид тэмдэглэсэн нь бий. ...
Түлхүүр үг
агаарын бохирдол, бүсчлэл, хуваарилалт, эрх зүйн зохицуулалт, cap and trade систем
Бичигдсэн огноо
2022-05-22
Хуудсын тоо
4
Хэл
Монгол
Байршуулсан огноо
2024-01-05
Товч мэдээлэл үзсэн
577
Бүрэн эхээр нь үзсэн
16
Эшлэлийн тоо
15
Санал болгож буй эшлэлийн загвар
Ч.Болормаа ““Cap and trade” системийг хуульчлан агаарын бохирдлыг бууруулах, агаарыг эдийн засгийн эргэлтэд оруулах нь” (2022), ... дахь/дэх тал. Legaldata-аас унших боломжтой: https://legaldata.mn/b/1822
Цуглуулганд нэмэх
Бүтээлийг цуглуулгандaa нэмэхийн тулд нэвтэрсэн байх шаардлагатай.
Бүртгэлтэй бол нэвтрэх | Бүртгэлгүй бол бүртгүүлэх
Эшлэлүүд
  1. Байгалийн нөөц гэдэгт сэргээгдэх болон үл сэргээгдэх нөөц хамаарах ба сэргээгдэх нөөцөд ус агаар, нарны гэрэл, биотик абиотик нөөц; үл сэргээгдэх нөөцөд ямар нэгэн байдлаар байгальд эргэн нөхөгдөхгүй нөөцүүд юм. О.Амархүү, Монголын орчин цагийн экологийн эрх зүй, УБ, 2004, 67 дахь тал
  2. Монгол улсын засгийн газрын 2017 оны 3 дугаар сарын 20-ны өдөр 98 дугаар тогтоолын хавсралт “Агаар, орчны бохирдлыг бууруулах үндэсний хөтөлбөр
  3. Хууль дээдлэх ёс сэтгүүл, 2020 оны №2 дугаар, 306 дахь тал, Г.Давааням, Байгаль орчны хариуцлага, Монгол Улсын байгаль орчны бохирдлыг арилгах тогтолцоо Хууль дээдлэх ёс сэтгүүл, 2020, №4, 184 дэх тал, Б.Отгонтөгс, Байгаль орчны салбар дахь төр хувийн хэвшлийн хамтын ажиллагаа, эрх зүйн орчны төлөв байдал, тулгамдсан асуудал
  4. Lyon, Randolph M. “Auctions and Alternative Procedures for Allocating Pollution Rights.” Land Economics, vol. 58, no. 1, 1982, pp. 16–32, https://doi.org/10.2307/3146074. Accessed 15 May 2022.
  5. Байгаль орчин, аялал жуулчлалын сайд,Нийслэлийн Засаг дарга бөгөөд Улаанбаатар хотын Захирагчийн 2020 оны А/604, А/1112 дугаар хамтарсан тушаал,захирамжийн 1 дүгээр хавсралт, Агаарын чанарыг сайжруулах бүс, 2020-2021
  6. Байгаль орчин, аялал жуулчлалын сайд,Нийслэлийн Засаг дарга бөгөөд Улаанбаатар хотын Захирагчийн 2020 оны А/604, a/1112 дугаар хамтарсан тушаал,захирамжийн 2 дугаар хавсралт, Нийслэлийн агаарын чанарыг сайжруулах бүсэд мөрдөх журам
  7. https://news.mn/r/2518171/ ТОРТОГТ дарлуулж буй Тахилтынхан нийтлэл, ... Дөрвөн жилийн өмнө “Тавантолгой түлш” компанийн баруун бүсийн үйлдвэр ашиглалтад орсноор эндэхийн айлууд тортогт дарагдан амьдрах болжээ. Утааг бууруулахын тулд түүхий нүүрсийг хэрэглээнээс хасч, шахмал түлшийг хэрэглээнд нэвтрүүлсэн. Уг шийдвэрийг үгүйсгэхгүй ч нөгөө талдаа Үндсэн хуулиар иргэдэд олгогдсон эрүүл аюулгүй орчинд амьдрах эрх Сонгинохайрхан дүүргийн 22 дугаар хороонд хөсөр хаягджээ.
  8. С.Сүхчулууун, Байгаль орчинд учирсан хохирол, нөхөн сэргээлтийн зардлыг бохирдуулагч компаниас гаргуулах тухайн нутгийн өөрөө удирдах байгууллага болон засаг даргын нэхэмжлэлтэй Иргэний хэргийн шийдвэрт хийсэн дүн шинжилгээ
  9. Scotchmer, Suzanne. “Cap-and-Trade, Emissions Taxes, and Innovation.” Innovation Policy and the Economy, vol. 11, no. 1, 2011, pp. 29–54, https://doi.org/10.1086/655817. Accessed 15 May 2022.
  10. Shah, Jitendra (Jitu). Air Pollution. Copenhagen Consensus Center, 2008, http://www.jstor.org/stable/resrep16388. Accessed 15 May 2022.
  11. Carmody, Chios. “WCI CAP-AND-TRADE: TRADING.” A Guide to Emissions Trading under the Western Climate Initiative. Centre for International Governance Innovation, 2019. http://www.jstor.org/stable/resrep24954.9.
  12. Scotchmer, Suzanne. “Cap-and-Trade, Emissions Taxes, and Innovation.” Innovation Policy and the Economy, vol. 11, no. 1, 2011, pp. 29–54, https://doi.org/10.1086/655817. Accessed 15 May 2022.
  13. 13 https://www.nature.com/articles/d41586-021-01989-7 China launches world’s largest carbon market: but is it ambitious enough? 20 July 2021
  14. https://www.china-briefing.com/news/china-launches-carbon-trading-market-as-urgency-to-cut-emissions-grows/ China Launches Carbon Trading Market as Urgency to Cut Emissions Grows, July 26, 2021
  15. Schmalensee, Richard, and Robert N. Stavins. Lessons Learned from Three Decades of Experience with Cap-and-Trade. Fondazione Eni Enrico Mattei (FEEM), 2015, http://www.jstor.org/stable/resrep01223. Accessed 15 May
    2022.