Бүртгэлтэй бол нэвтрэх | Бүртгэлгүй бол бүртгүүлэх
[1] С.Төмөр “Монгол Улсын Үндсэн хуулийн эрх зүй”, Нутгийн өөрөө удирдах ёс: онол, туршлага, хэтийн төлөв”, УБ.,2004 он, 20-р тал
[2] Б.Чимид “Үндсэн хуулийн мэдлэг”.УБ.,2008 он, 367-р тал
[3] Z. Józsa, Önkormányzati szervezet, funkció, modernizáció, Budapest-Pécs 2006. p. 176.
[4] Cf. I. Balázs, A francia helyi önkormányzati rendszer átalakulása napjainkban, Állam- és Jogtudomány, Vol. 57, No. 2, 2016, p. 23.
[5] K. Sipos, Katalónia és a „nemzetté válás” alkotmányos folyamata http://kisebbsegkutato.tk.mta.hu/uploads/files/archive/81.pdf (9 Mai 2018) p. 13.; and Sipos Katalin, A regionalizáció történeti és jogi aspektusai (Spanyolország, Olaszország, Franciaország), Institute for Legal Studies of the Hungarian Academy of Sciences, Publications. n. 6. Budapest 1993. p. 92.
[6] Монгол Улсын Үндсэн хуулийн тавин есдүгээр зүйлийн 1 дэх хэсэг
[7] “Монгол Улсын Захиргааны ерөнхий хуулийн тайлбар” (Судалгаа, хэрэглээний).УБ.,2017 он, 279 дэх тал
[8] Үндсэн хуулийн жаран хоёрдугаар зүйлийн 2-т зааснаар хууль болон төрийн зохих дээд шатны байгууллагын шийдвэрт тухайлан заасан асуудлыг нутгийн өөрөө удирдах байгууллага бие даан шийдвэрлэх боломжгүй бөгөөд газар өмчлөлийн холбогдолтой харилцааг хуулиар тухайлан зохицуулсан байгаа билээ. Гэтэл газар өмчлөх харилцааг зохицуулах хэм хэмжээний актын зарим тодорхой хэлбэрүүдийг Монгол Улсын хууль тогтоомжид тусгаж өгсөн байдаг. Тухайлбал, Монгол Улсын иргэнд газар өмчлүүлэх тухай хуулийн 9.1.3-т “иргэнд өмчлүүлэх газрын суурь үнэлгээ, аргачлалыг батлах”, 9.1.5-д “Иргэнд өмчлүүлэх газрын төлөв байдал, чанарын улсын хянан баталгаа хийх журмыг батлах” эрхийг Засгийн газарт олгосон байгаа нь агуулгын хувьд хуулийг хэрэгжүүлэхэд шаардлагатай, зохион байгуулалтын шинжтэй хэм хэмжээний актууд байна.
[9] УИХ хэм хэмжээ тогтоох эрх мэдлээ бусдад шилжүүлэхэд баримтлах зарчим, хязгаарыг тогтоосон нарийвчилсан зохицуулалт байхгүй учраас хэм хэмжээ тогтоох хэт ерөнхий хүрээний буюу “эрх олгосон”, тодорхой хүрээнд буюу “үүрэг болгосон” гэсэн хоёр хэлбэрээр шилжүүлж байна. (“Монгол-Өмгөөлөгч хууль зүйн фирмээс Хууль зүйн яам, НҮБ-ын хөгжлийн хөтөлбөрийн “Ядуу хүмүүсийн эрх зүйн чадавхийг нэмэгдүүлэх замаар ядуурлыг бууруулах нь” төслийн санхүүжилтээр хийсэн “Захиргааны хэм хэмжээ тогтоосон шийдвэрт дүн шинжилгээ хийсэн судалгааны ажил”), 2012 он
[10] “Монгол Улсын Захиргааны ерөнхий хуулийн тайлбар” (Судалгаа, хэрэглээний).УБ.,2017 он, 281 дэх тал
[11] Захиргааны эрх зүй: захиргааны шүүхийн практик /цуврал гарын авлага/ №13 I хэсэг.УБ., 2006,119 дэх тал
[12] “Монгол Улсын Захиргааны ерөнхий хуулийн тайлбар” (Судалгаа, хэрэглээний).УБ.,2017 он, 285 дэх тал
[13] П.Одгэрэл “Захиргааны эрх зүйн ерөнхий анги” 3 дах хэвлэл,УБ., 2016 он, 288 дах тал
[14] Монгол Улсын Үндсэн хуулийн цэцийн 2019 оны 9 дүгээр сарын 20-ны өдрийн дугаар 04 дүгнэлт
[15] 2021 оны 9 дүгээр сарын 6-ны өдөр Түргэн үйлчилгээний цэгээр амь зуугчдын холбооноос Нийслэлийн Иргэдийн төлөөлөгчийн хурал, Нийслэлийн Засаг дарга, Нийслэлийн Иргэдийн төлөөлөгчдийн хурлын дэргэдэх дэд хороонд хандаж “Улаанбаатар хотод түргэн үйлчилгээний цэг ажиллуулахад холбогдох дүрэм, журам тодорхойгүй байдгаас хүндрэлтэй байна. Тиймээс холбогдох дүрэм, журмыг цэгцэлж өгнө үү” гэсэн шаардлага хүргүүлсэн байна.
[16] Уг актыг Үндсэн хуулийн 62 дугаар зүйлийн 62.2 дах хэсгийг үндэслэсэн байна.
[17] Монгол Улсын засаг захиргаа, нутаг дэвсгэрийн нэгж, түүний удирдлагын тухай хуульд нэмэлт, өөрчлөлт оруулах тухай хуулийн төслийн танилцуулга / http://mojha.gov.mn/wp-content/uploads/2019/11/introduction-2019-10-29.pdf?fbclid=IwAR3irJGc0pIuNrRd0jcIDCDOb4iJlW6yEA-rQ0s7zQqtOv55HuOrvamBe4s /
МЭДЭЭ, МЭДЭЭЛЭЛ

“Шударга ёсны төлөө гүйцгээе – Run for Justice” олон нийтийн гүйлтэд оролцохыг урьж байна
5 hours ago

2025 оны 5 дугаар сарын эрэлттэй бүтээлийн чансаа
5 days ago

S2EP20. Б.Дөлгөөн & Н.Хулан: Захиргааны хэм хэмжээний акттай холбоотой маргаан шийдвэрлэсэн шүүхийн шийдвэрийн судалгаа
2 weeks ago

Д.Ганзориг - "Хуульчдын холбоо ба Захиргааны эрх зүй" сэдэвт хүндэтгэлийн лекц
2 weeks ago
ШҮҮХИЙН ШИЙДВЭРИЙН ХУРААНГУЙ
-
Төрийн өмчит компанийн салбар, төлөөлөгчийн газрын удирдах албан тушаалтан сонгуульд оролцохдоо албан үүргээсээ чөлөөлөгдөх ёстой.
2025-06-06
-
Байгаль орчинд учруулсан хохиролд 10,803,232,289 төгрөгийн төлбөр гаргуулахаар шийдвэрлэв
2025-05-29
-
Хохирогч сэтгэцэд учирсан хор уршгийг нэхэмжлэх эсэх нь өөрийнх нь сонголт болно
2025-05-28
-
Мөнхбатын Хүслэн
2025-06-02 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Мөнхбатын Хүслэн
2025-06-02 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Мөнхбатын Хүслэн
2025-05-30 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Тогтохын Эмүжин
2025-05-30 Бакалаврын ажилдуудаж байна ! -
Отгонтуяагийн Тэнхлүүн
2025-05-30 Магистрын ажилдуудаж байна ! -
Баттулгын Дөлгөөн
2025-05-28 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Түвшинжаргал Анужин, Эрдэнэ-Очир Жавзмаа
2025-05-27 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Төмөрбаатарийн Лхагважаргал
2025-05-27 Эрх зүйн шүүмждуудаж байна ! -
Равданбямбын Оюундэлгэр
2025-05-26 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Мөнхсүх Маралгуа
2025-05-26 Бакалаврын ажилдуудаж байна !