Тухайлбал, маргаан бүхий захиргааны актыг хүчингүй болгосон шүүхийн шийдвэр нь хүчин төгөлдөр болмогц өөрөө биелэгдсэн гэж үзэх буюу ШШГтХ-ийн 134 дүгээр зүйлийн 134.1-д “...шүүхийн шийдвэр хуулийн хүчин төгөлдөр болсноор захиргааны акт, захиргааны хэм хэмжээний акт, захиргааны гэрээг хүчингүйд тооцох бөгөөд тэдгээрийг дахин хэрэглэхгүй” гэж зохицуулсан харилцаанд хамаарах боловч захиргааны байгууллага ингэж үзэхгүй тохиолдолд мөн шүүхээс нэгэнт хүчингүй болгосон захиргааны актыг хүчин төгөлдөр актын нэгэн адил хэрэглэж, шүүхийн шийдвэрийг биелүүлэхгүй байх нь практикт элбэг тохиолдоно.
Захиргааны хэргийн шүүхийн шийдвэр бодитоор хэрэгжсэнээр иргэдийн зөрчигдсөн эрх, хууль ёсны ашиг сонирхол сэргээгдэж, улмаар захиргааны байгууллага, албан тушаалтнаас хууль бус шийдвэр гарах явдал багасах үр нөлөөтэй юм.
Бүртгэлтэй бол нэвтрэх | Бүртгэлгүй бол бүртгүүлэх
[1] Н.Лүндэндорж, Монгол Улсын Үндсэн хууль шинжлэх ухааны тайлбар, 2022, 734 дэх тал.
[2] https://thelawdictionary.org/?s=judicial+power Блэйкийн хууль зүйн онлайн толь бичиг.
[3] 2013 оны 04 дүгээр сарын 15-ны өдрөөс эхлэн хүчингүй болсонд тооцсон.
[4] Г.Банзрагч, “Эрх зүйт төр буюу Захиргааны хэргийн шүүх,” Шүүх эрх мэдэл (2), 2014, 32 дахь тал.
[5] Баянхонгор аймаг дахь Захиргааны хэргийн анхан шатны шүүхийн 2020 оны 04 сарын 27 өдрийн 111/ШШ2020/0010 шийдвэр, https://shuukh.mn/single_case/6736?start_date=&end_date=&id=1&court_cat=3&bb=1
[6]chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://cdeaproject.wordpress.com/wp-content/uploads/2016/12/2-zahirgaanii-hergiin-shuuhiin-shiidver-guitsetgeh-ajillagaa.pdf
[7] https://www.judcouncil.mn/site/news_full/33
[8] Э.Мөнхдаваа, “ Захиргааны хэргийн шүүхийн шийдвэр гүйцэтгэлд анхаарах асуудал” Шүүх эрх мэдэл (3), 2017, 60-65 дахь тал.
[9] https://legaldata.mn/index.php
[10] Төрийн мэдээлэл эмхэтгэл (2021 он) №05
[11] Төрийн мэдээлэл эмхэтгэл (2017 он) №24
[12] Ц.Цогт, Захиргааны эрх зүйн өгүүлэл, нийтлэлийн эмхэтгэл, 2016, 11-12 дахь тал.
[13] Г.Банзрагч, Захиргааны процессын эрх зүй, 2023, 61 дэх тал.
[14] Б.Ундрах, Ц.Амарсайхан, А.Доржготов, Д.Тунгалаг, Иргэний хэрэг шүүхэд хянан шийдвэрлэх тухай хуулийн тайлбар, 2014, 55-56 дахь тал.
[15] Э.Мөнхдаваа, өмнөх эшлэл 10, 63 дахь тал
[16] УИХ-ын 2021 оны 01 дүгээр сарын 22-ны өдрийн 12 дугаар тогтоолын 1-р хавсралтаар батлагдсан “Монгол Улсын хууль тогтоомжийг 2024 он хүртэл боловсронгуй болгох үндсэн чиглэл”-ийн 1.8-д “Хууль зүй, дотоод хэргийн сайдын эрхлэх асуудлын хүрээнд:”.
[17] Хууль зүй, дотоод хэргийн яамны Хууль зүйн бодлогын газрын даргын албан үүргийг түр орлон гүйцэтгэгч Г.Эрдэнэбулган “Иргэний болон Захиргааны хэргийн шүүхийн шийдвэр гүйцэтгэх тухай хуулийн төслийн үзэл баримтлалын танилцуулга” Иргэний болон арилжааны шүүхийн шийдвэр гүйцэтгэх олон улсын шилдэг туршлага” Олон Улсын зөвлөгөөн, (2024.04.08).
[18] “The World Justice Project, Rule of law index 2023, https://worldjusticeproject.org/rule-of-law-index/global/2023/Civil%20Justice/, (Сүүлд үзсэн: 2024.04.25).
[19] Захиргааны хэргийн бүртгэл хяналтын нэгдсэн систем. 2021.01.01-2023.12.31
[20] Захиргааны хэргийн бүртгэл хяналтын нэгдсэн систем дэх шүүгчийн захирамжууд.
[21] Нээлттэй нийгэм форум, Шүүхийн шийдвэрийн судалгаа цуврал 8, 2022.
[22] Г.Банзрагч, өмнөх эшлэл 15, 163-164 дэх тал.
[23] Төрийн мэдээлэл эмхэтгэл (2016 он) №09.
[24] Төрийн мэдээлэл эмхэтгэл (2017 он) №24
[25] https://www.gesetze-im-internet.de/.
[26] Section 170.(2) Prior to the issuance of the execution order, the court shall notify the authority, or in case of corporations, institutions or foundations under public law against which execution is to be effected, the statutory representatives, of the envisioned execution, calling on it to avert the execution within a period to be set by the court. The period may not exceed one month.” Section 172. “If in cases covered by section 113, subsection 1, second sentence, and subsection 5 and by section 123 the authority fails to comply with the obligation imposed on it in the judgment or in the injunction, the court of first instance may, in response to a motion, by order including the setting of a deadline, threaten, determine after unsuccessful expiry of the deadline, and execute ex officio, a coercive fine of up to ten thousand Euros against it. The coercive fine may be repeatedly threatened, determined and executed.
[27] Төрийн мэдээлэл эмхэтгэл (2017 он) №24.
[28] Төрийн мэдээлэл эмхэтгэл (2002 он) №05.
МЭДЭЭ, МЭДЭЭЛЭЛ

2025 оны 02 дугаар сарын эрэлттэй бүтээлийн чансаа
3 weeks ago

Ep45: Хүүхдийн хадгаламж ба зээлийн барьцаа
4 weeks ago

Ep44 | Газар эзэмших эрх дуусгавар болоход Засаг даргад газраа хүлээлгэн өгөх үүрэгтэй
1 month ago

Ep43 | ЗХХА-ыг хүчин төгөлдөр бус болохыг тогтоолгох нэхэмжлэл ба Ковидын тусгаарлалт
1 month ago
ШҮҮХИЙН ШИЙДВЭРИЙН ХУРААНГУЙ
-
Зөвхөн шинжилгээний байгууллагаас хохирогчийн сэтгэцэд учирсан хохирлыг тогтооно
2025-03-31
-
Захиргааны шийдвэр гаргахдаа олон тооны этгээдэд хандсан сонсох ажиллагааны мэдэгдлийг хэвлэл мэдээллийн хэрэгслийг хэрхэн хүргүүлэх вэ?
2025-03-28
-
Улсын дээд шүүх өмнөх жишгээ өөрчлөв үү? (АМНАТ-ийн жишээ дээр)
2025-03-25
-
Дамдиндорж Хулан
2025-03-31 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Гочоогийн Банзрагч
2025-03-31 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Judilogy
2025-03-31 Мэдээллийн хуудасдуудаж байна ! -
Мэндбаярын Долгорсүрэн
2025-03-28 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Judilogy
2025-03-25 Мэдээллийн хуудасдуудаж байна ! -
Мэндбаярын Долгорсүрэн
2025-03-24 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Хүүхлээ Одонтуяа
2025-03-24 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Дорж Чинзориг
2025-03-19 Докторын диссертацидуудаж байна ! -
Judilogy
2025-03-17 Мэдээллийн хуудасдуудаж байна ! -
Монгол Улсын Сонгуулийн ерөнхий хороо
2025-03-11 Сэтгүүлдуудаж байна !