Бүтээлийн нэр
Улсын дээд шүүхийн хууль хэрэглээний нэгдмэл байдлыг хангах чиг үүрэг ба хяналтын журмаар гаргах гомдолд хязгаарлалт тавих асуудал, түүний учир холбогдол
Зохиогч
Тэмдэглэл
Шихихутуг их сургуулийн 30 жилийн ойн хүрээнд зохион байгуулагдсан "Монгол Улсын хөгжилд эрх зүйн шинэтгэлийн үр нөлөө" сэдэвт эрдэм шинжилгээний бага хурлын оюутны хэсэгт ТЭРГҮҮН байр эзэлсэн бүтээл
Хэлбэр
Эрдэм шинжилгээний өгүүлэл
Салбар
Шүүх эрх мэдэл
Бүтээлийн товч
Монгол Улсын Их Хурлаас 2021 оны 01 дүгээр сарын 15-ны өдөр Монгол Улсын Шүүхийн тухай хуулийн шинэчилсэн найруулгыг баталсан. Ингэхдээ хуулийн 25 дугаар зүйлийн 25.7.5-д Улсын дээд шүүх хууль хэрэглээний нэгдмэл байдлыг хангах зорилгоор давж заалдах шатны шүүхийн магадлалыг хяналтын журмаар хянан шийдвэрлэх 1) анхан болон давж заалдах шатны шүүхийн хууль хэрэглээний зөрүүг арилгах, 2) хуулийг Улсын дээд шүүхийн албан ёсны тайлбараас өөрөөр тайлбарлаж хэрэглэсэн, 3) хэрэг хянан шийдвэрлэх ажиллагааны ноцтой зөрчил гаргасан нь шүүхийн шийдвэрт нөлөөлсөн зэрэг үндэслэлийг заасан ба эдгээр үндэслэлийг мөн Иргэний хэрэг шүүхэд хянан шийдвэрлэх тухай хууль, Эрүүгийн хэрэг хянан шийдвэрлэх тухай хууль, Захиргааны хэрэг шүүхэд хянан шийдвэрлэх тухай хуулийн холбогдох хэсэгт нэмэлт, өөрчлөлт оруулах байдлаар тусгасан.
Иргэний хэрэг шүүхэд хянан шийдвэрлэх тухай хуульд иргэний хяналтын журмаар гаргасан гомдлыг урьдчилан хэлэлцэх механизм байхгүй бүхий л гомдлыг хяналтын журмаар хэлэлцэх ёстой, харин Эрүүгийн хэрэг хянан шийдвэрлэх тухай хууль, Захиргааны хэрэг шүүхэд хянан шийдвэрлэх тухай хуульд хяналтын шатны журмаар гаргасан гомдол нь хуульд заасан шаардлагыг хангасан эсэхийг нэг шүүгч хянан үзэж байсан (гэхдээ ийнхүү хянахдаа хэлбэрийн шаардлага талаас нь хянах боломжтой)-ыг эс тооцвол дээрх зохицуулалт нь манайд байгаагүй шинэ зохицуулалт болсон. Уг зохицуулалтын талаар хуульч, судлаачдын дунд маргаан, мэтгэлцээн эд өрнөж байна. Эдгээр нөхцөл байдал нь энэхүү сэдвийг сонгон судлах үндэслэл болсон болно.
Судалгааны сэдвийн хүрээнд зөвхөн иргэний хэрэгт хяналтын шатны журмаар гаргах гомдолд тавих хязгаарлалтын асуудлыг авч үзсэн ба ингэхдээ манай улсын энэхүү зохицуулалт нь олон улсын нийтлэг чиг хандлага, эрх зүйн зохицуулалттай нийцэж байгаа эсэхийг авч үзэж, харьцуулсан судалгааны хүрээнд Бүгд Найрамдах Солонгос Улс, Холбооны Бүгд Найрамдах Герман улсын эрх зүйн зохицуулалтыг судаллаа.
Иргэний хэрэг шүүхэд хянан шийдвэрлэх тухай хуульд иргэний хяналтын журмаар гаргасан гомдлыг урьдчилан хэлэлцэх механизм байхгүй бүхий л гомдлыг хяналтын журмаар хэлэлцэх ёстой, харин Эрүүгийн хэрэг хянан шийдвэрлэх тухай хууль, Захиргааны хэрэг шүүхэд хянан шийдвэрлэх тухай хуульд хяналтын шатны журмаар гаргасан гомдол нь хуульд заасан шаардлагыг хангасан эсэхийг нэг шүүгч хянан үзэж байсан (гэхдээ ийнхүү хянахдаа хэлбэрийн шаардлага талаас нь хянах боломжтой)-ыг эс тооцвол дээрх зохицуулалт нь манайд байгаагүй шинэ зохицуулалт болсон. Уг зохицуулалтын талаар хуульч, судлаачдын дунд маргаан, мэтгэлцээн эд өрнөж байна. Эдгээр нөхцөл байдал нь энэхүү сэдвийг сонгон судлах үндэслэл болсон болно.
Судалгааны сэдвийн хүрээнд зөвхөн иргэний хэрэгт хяналтын шатны журмаар гаргах гомдолд тавих хязгаарлалтын асуудлыг авч үзсэн ба ингэхдээ манай улсын энэхүү зохицуулалт нь олон улсын нийтлэг чиг хандлага, эрх зүйн зохицуулалттай нийцэж байгаа эсэхийг авч үзэж, харьцуулсан судалгааны хүрээнд Бүгд Найрамдах Солонгос Улс, Холбооны Бүгд Найрамдах Герман улсын эрх зүйн зохицуулалтыг судаллаа.
Түлхүүр үг
Шүүхийн тогтолцоо, Улсын дээд шүүхийн албан ёсны тайлбар, хяналтын журмаар гаргах гомдлын хязгаарлалт, хууль тайлбарлах, хуулийг боловсронгуй болгох, абстракт тайлбар, казуаль тайлбар
Бичигдсэн огноо
2021-05-18
Хуудсын тоо
12
Хэл
Монгол
Бүтээл
Байршуулсан огноо
2021-05-27
Товч мэдээлэл үзсэн
8190
Бүрэн эхээр нь үзсэн
402
Эшлэлийн тоо
37
Санал болгож буй эшлэлийн загвар
Р.Оюундэлгэр
“Улсын дээд шүүхийн хууль хэрэглээний нэгдмэл байдлыг хангах чиг үүрэг ба хяналтын журмаар гаргах гомдолд хязгаарлалт тавих асуудал, түүний учир холбогдол” (2021), ... дахь/дэх тал.
Legaldata-аас унших боломжтой: https://legaldata.mn/b/970
Цуглуулганд нэмэх
Бүтээлийг цуглуулгандaa нэмэхийн тулд нэвтэрсэн байх шаардлагатай.
Бүртгэлтэй бол нэвтрэх | Бүртгэлгүй бол бүртгүүлэх
Бүртгэлтэй бол нэвтрэх | Бүртгэлгүй бол бүртгүүлэх
МЭДЭЭ, МЭДЭЭЛЭЛ
Монгол Улсын Шүүхийн индекс 2023 оны байдлаар 1.28 оноогоор ахисан үзүүлэлттэй байна
6 days ago
Ep 24: Өндөр насны тэтгэвэрт гарч буй төрийн албан хаагч ба нэг удаагийн буцалтгүй тусламж (журам)
6 days ago
"Төв банкны бие даасан, хараат бус байдал, түүний эрх зүйн зохицуулалт" сэдэвт эрдэм шинжилгээний хурал - 2021
2 weeks ago
Ep 23 | Хүнийг хууль бусаар хорих нь гэмт хэрэг болох нь (Өмгөөлөгчийн шалгалт)
2 weeks ago
ШҮҮХИЙН ШИЙДВЭРИЙН ХУРААНГУЙ
-
Гэмт хэргийн эхлэл, төгсгөл нь түүнийг зүйлчлэхэд чухал ач холбогдолтой
2024-11-07
-
Газар эзэмшиж буй аж ахуй нэгж байгууллага сууц өмчлөгчдийн холбоонд газар эзэмших эрхийг шилжүүлэх үүрэг хүлээхгүй
2024-11-05
-
Санхүүгийн үйл ажиллагаанд нь бодитоор оролцож байсан ч “Хөдөлмөрийн гэрээ” байгуулаагүй бол хуулийн этгээдийн “албан тушаалтан” гэж үзэхгүй.
2024-11-04
-
Шүрэнцэцэгийн Алтансоёмбо
2024-11-07 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Балжинням Буянтогос Ц.Золзаяа, Ц.Оюунтуул
2024-11-07 Магистрын ажилдуудаж байна ! -
Монгол Улсын Дээд шүүх
2024-11-07 Сэтгүүлдуудаж байна ! -
Монгол Улсын Дээд шүүх
2024-11-06 Сэтгүүлдуудаж байна ! -
Сайнжаргал Золзаяа
2024-11-06 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Монгол Улсын Дээд шүүх
2024-11-05 Сэтгүүлдуудаж байна ! -
Цэндийн Цогт
2024-11-05 Докторын диссертацидуудаж байна ! -
Judilogy
2024-11-04 Мэдээллийн хуудасдуудаж байна ! -
Балжинням Буянтогос
2024-11-01 Магистрын ажилдуудаж байна ! -
Баярцогийн Мөнхтөр
2024-10-29 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна !