Бүртгэлтэй бол нэвтрэх | Бүртгэлгүй бол бүртгүүлэх
[1] Г.Банзрагч “ХБНГУ-ын захиргааны шүүхийн Үндсэн хуулийн болон энгийн хуулийн эрх зүйн үндсүүд (II хэсэг) “Хууль дээдлэх ёс” сэтгүүл, УБ., 2010 №2(29), 60 дахь тал.
[2] Ц.Цогт “Захиргааны хэргийн шүүх-хүний эрх” Хүний эрх сэтгүүл, УБ., 2005 №4, 23 дахь тал.
[3] Ц.Цогт “Захиргааны эрх зүйн өгүүлэл, илтгэлийн эмхэтгэл” УБ., 2016, 36 дахь тал.
[4] Г.Банзрагч “Монгол Улсын Захиргааны хэрэг шүүхэд хянан шийдвэрлэх тухай хуулийн шинэчилсэн найруулгын тухайд” Шүүх эрх мэдэл сэтгүүл УБ., 2016 №1, 119 дэх тал
[5] Улсын дээд шүүхийн хяналтын шатны Захиргааны хэргийн шүүх хуралдааны 2015.09.30-ны өдрийн 220 дугаар тогтоол. 2015 онд Шударга өрсөлдөөн, хэрэглэгчийн төлөө газар Төрийн өмчийн хороонд холбогдуулан “Төрийн өмчийн хороог Улсын циркийн хувьчлалыг хэлэлцүүлэх зорилгоор хуралдуулахыг, хувьчлалыг хүчингүй болгох тухай шийдвэр гаргахыг тус тус Төрийн өмчийн хороонд даалгах тухай” шаардлага бүхий нэхэмжлэл гаргаж шийдвэрлүүлж байжээ. http://shine.shuukh.mn/zahirgaahyanalt/90/view
[6] П.Одгэрэл “Захиргааны эрх зүйн ерөнхий анги” УБ., 2008, 28-30 дахь тал.
[7] “Нийтийн ашиг сонирхол” хэмээх үг ЗЕХ-д 12 удаа, ЗХШХШтХ-д 11 удаа давтагдаж орсон байна.
[8] http://tsogt.blogmn.net/98378/baigali-orchniig-hamgaalah-asuudald--zahirgaanii-hergiin-shuuhiin-guitsetgeh-uureg
[9] Харин энэ илтгэлд зөвхөн хууль зүйн арга ялангуяа нийтийн ашиг сонирхлыг захиргааны хэргийн шүүхийн журмаар нэхэмжлэн хамгаалах тухай авч үзнэ.
[10] Г.Банзрагч “Эрх зүйт төр-захиргааны хэргийн шүүх” Шүүх эрх мэдэл сэтгүүлийн 2014 оны № 2 дугаарт нийтлэгдсэн.
[11] Ц.Цогт “Захиргааны эрх зүйн өгүүлэл, илтгэлийн эмхэтгэл” УБ., 2016, 37 дахь тал.
[12] Өмнөд Африкийн Үндсэн хуулийн 38-р зүйлийн (d)-д “Нийтийн ашиг сонирхлын төлөө хэн ч" шүүхэд хандах гаргах эрхтэй гэж заажээ.
http://www.justice.gov.za/legislation/constitution/saconstitution-web-eng.pdf
[13] http://tsogt.blogmn.net/98378/baigali-orchniig-hamgaalah-asuudald--zahirgaanii-hergiin-shuuhiin-guitsetgeh-uureg
[14] Иргэний хуулийн 101 дүгээр зүйлийн 101.4-т “Өмчлөгч нь өмчлөлийн зүйлээ зохих ёсоор ашиглаж, арчлан хамгаалж, хадгалахгүй байгаа нь нийтийн ашиг сонирхолд харшлахаар бол өмчлөлийн зүйлээ зохих ёсоор ашиглах, арчлан хамгаалах, хадгалах үүргийг өөрт нь даалгах буюу бусдаар зохих хөлс, шан харамжтайгаар гүйцэтгүүлэх үүргийг шүүх өмчлөгчид хүлээлгэж болно” гэж заажээ. Шүүх аливаа хэрэг, маргааныг өөрийн санаачилгаар бус тодорхой субьектээс гаргасан нэхэмжлэлийг үндэслэн хэрэг хянан шийдвэрлэх ажиллагааг явуулдаг тул уг арга хэмжээг авахуулаар хэн нэгэн этгээд шүүхэд нэхэмжлэл гаргаж таарна. Тэгвэл энэ хуульд заасны дагуу иргэн, хуулийн этгээдээс захиргааны хэргийн шүүхэд нэхэмжлэл гаргасан тохиолдолд Иргэний хуулийн дагуу нэхэмжлэлийг шууд хүлээн авах уу эсхүл ЗХШХШтХ-д заасан шаардлагыг тавих уу гэдэг нь сонирхол татаж байна.
[15] http://new.shuukh.mn/zahirgaaanhan/1908/view
[16] http://www.admincourt.gov.mn/index.php/2014-09-18-23-45-59/1144-2016-10-07
[17] Монгол Улсын Хүний эрхийн үндэсний комиссын тухай хуулийн §17.1.1.
[18] Төрийн албаны тухай хуулийн §35.1.2.
[19] Өрсөлдөөний тухай хуулийн §15.1.7.
[20] Хэрэглэгчийн эрхийг хамгаалах тухай хуулийн §16.1.7.
[21] Хүүхдийн эрхийн тухай хуулийн §19.2.
[22] Байгаль орчныг хамгаалах тухай хуулийн §4.1.2, §32.1.1. Гэхдээ Байгаль орчныг хамгаалах тухай хуульд заасан энэхүү “нэхэмжлэх эрх” нь иргэний хэргийн шүүхэд хандах боломжтой байдлаар зохицуулагдсан байна.
[23] http://new.shuukh.mn/zahirgaaanhan/1457/view
[24] Ц.Цогт “Захиргааны эрх зүйн өгүүлэл, илтгэлийн эмхэтгэл” УБ., 2016, 35 дахь тал.
[25] Мөн тэнд.
[26] Мөн тэнд 37 дахь тал.
[27] Шүүх үндэслэлээ” “Захиргааны хэргийн шүүх нь хүчин төгөлдөр үйлчилж буй захиргааны акттай холбогдуулан хэрэг үүсгэн, нэхэмжлэгчийн тодорхой эрхэд шууд хамааралтай эсэхийг шалгаж, тухайн шийдвэрийн улмаас субъектив эрх нь хөндөгдсөн иргэн, хуулийн этгээдийн хооронд үүссэн нийтийн эрх зүйн маргааныг хянан шийдвэрлэх бөгөөд, ирээдүйд ямар акт гарахыг урьдчилан дүгнэлт хийх боломжгүй юм. ... 10 дугаар тогтоол нь нийтийн эрх зүйн хүрээнд тодорхой нэг тохиолдлыг зохицуулаагүй, эрх зүйн үр дагавар шууд бий болгоогүй, дээрхи актын улмаас нэхэмжлэгчийн субъектив эрх, хууль ёсны ашиг сонирхол хөндөгдөөгүй байна” гэж тайлбарласан байна.
[28] Нэг захиргааны байгууллага нөгөө захиргааны байгууллагын гадагш чиглээгүй шийдвэрийн улмаас чиг үүргээ хэрэгжүүлэх боломжгүй байдалд орсны улмаас “захиргааны байгууллага хооронд” маргаан үүсч болно.
[29] ЗХШХШтХ-ийн §13.1
МЭДЭЭ, МЭДЭЭЛЭЛ

“Шударга ёсны төлөө гүйцгээе – Run for Justice” олон нийтийн гүйлтэд оролцохыг урьж байна
6 hours ago

2025 оны 5 дугаар сарын эрэлттэй бүтээлийн чансаа
5 days ago

S2EP20. Б.Дөлгөөн & Н.Хулан: Захиргааны хэм хэмжээний акттай холбоотой маргаан шийдвэрлэсэн шүүхийн шийдвэрийн судалгаа
2 weeks ago

Д.Ганзориг - "Хуульчдын холбоо ба Захиргааны эрх зүй" сэдэвт хүндэтгэлийн лекц
2 weeks ago
ШҮҮХИЙН ШИЙДВЭРИЙН ХУРААНГУЙ
-
Төрийн өмчит компанийн салбар, төлөөлөгчийн газрын удирдах албан тушаалтан сонгуульд оролцохдоо албан үүргээсээ чөлөөлөгдөх ёстой.
2025-06-06
-
Байгаль орчинд учруулсан хохиролд 10,803,232,289 төгрөгийн төлбөр гаргуулахаар шийдвэрлэв
2025-05-29
-
Хохирогч сэтгэцэд учирсан хор уршгийг нэхэмжлэх эсэх нь өөрийнх нь сонголт болно
2025-05-28
-
Мөнхбатын Хүслэн
2025-06-02 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Мөнхбатын Хүслэн
2025-06-02 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Мөнхбатын Хүслэн
2025-05-30 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Тогтохын Эмүжин
2025-05-30 Бакалаврын ажилдуудаж байна ! -
Отгонтуяагийн Тэнхлүүн
2025-05-30 Магистрын ажилдуудаж байна ! -
Баттулгын Дөлгөөн
2025-05-28 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Түвшинжаргал Анужин, Эрдэнэ-Очир Жавзмаа
2025-05-27 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Төмөрбаатарийн Лхагважаргал
2025-05-27 Эрх зүйн шүүмждуудаж байна ! -
Равданбямбын Оюундэлгэр
2025-05-26 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Мөнхсүх Маралгуа
2025-05-26 Бакалаврын ажилдуудаж байна !