Бүртгэлтэй бол нэвтрэх | Бүртгэлгүй бол бүртгүүлэх
[1] Ийнхүү нэмэлт, өөрчлөлт оруулахаас өмнө Үндсэн хуулийн Дөчин гуравдугаар зүйлийн 2 дахь хэсэгт “Ерөнхий сайд, эсхүл Засгийн газрын гишүүдийн тэн хагас нь нэгэн зэрэг огцорвол Засгийн газар бүрэлдэхүүнээрээ огцорно.” гэж заасан байсан.
[2] СнЗ-ийг МАХН-ын Төв хорооны Улс төрийн товчооноос баталж оруулсан бүрэлдэхүүнээр АИХ-ын чуулганаар 4 жилийн хугацаагаар томилон байгуулна. Б.Чимид “Өнөөгийн улс төр хуулчийн нүдээр” УБ., 2006, 48 дахь тал.
[3] Ардчиллын аман түүх – Б.Чимид, Эх сурвалж: https://www.youtube.com/watch?v=ZbjpmWLO7M0 (7:12 – 7:40)
[4] Төрийн мэдээлэл эмхтгэлийн 1993 оны 3 (12) дугаарт нийтлэгдсэн.
[5] Төрийн мэдээлэл эмхтгэлийн 2005 оны 5 (386) дугаарт нийтлэгдсэн.
[6] Төрийн мэдээлэл эмхтгэлийн 2004 оны 5 (370) дугаарт 2004 оны Засгийн газрын бүрэлдэхүүнийг баталсан УИХ-ын тогтоолыг нийтэлжээ.
[7] Б.Чимид “Төр, нам, эрх зүйн шинэтгэлийн эгзэгтэй асуудал” Хоёрдугаар дэвтэр, УБ., 2008, 31-32 дахь тал.
[8] Б.Чимид “Өнөөгийн улс төр хуулчийн нүдээр” УБ., 2006, 77 дахь тал.
[9] Ерөнхий сайдын эзгүй хойгуур Засгийн газрын бусад гишүүд хуралдан Цагдаагийн Ерөнхий газрын даргыг чөлөөлөх эсэх асуудлыг хэлэлцэх дөхсөн саяхны жишээ үүнийг нотолж байна. Эх сурвалж: http://www.news.mn/r/300865, http://today.mn/p/17877, http://www.newscom.mn/10009758
[10] Энэ талаар Б.Чимид “Өнөөгийн улс төр хуулчийн нүдээр” УБ., 2006, 76 дахь тал болон мөн Улсын Их Хурлын гишүүн Х.Тэмүүжин “Парламентыг 76 хүнээр хэмжихгүй ээ” ярилцлагадаа дурьджээ. Эх сурвалж: http://www.news.mn/r/222202
[11] Засгийн газар танхимын зарчмаар (хамтын) хариуцлага хүлээх талаар Б.Чимид багш өөрийн бүтээлдээ: “Ерөнхий сайд ямар сайдаа яасны учир огцруулахыг өөрөө мэдэж, үндэслэлээ гаргаж парламентад оруулах ёстой. Өөрөөр хэлбэл, яаж томилсон тэгж огцруулна. Хэрэв Ерөнхий сайдын огцруулахаар оруулсан сайдыг парламент огцруулах үндэслэлгүй байна аа гэж үзвэл УИХ эргээд Ерөнхий сайдтай хариуцлага тооцох үндэслэл гарч ирж болно. Энэ чинь хоёр тийшээ холбоо бүхий, танхимын зарчмаар хариуцлага хүлээдгийн илрэл байхгүй юу” гэж бичжээ. (“Төр, нам, эрх зүйн шинэтгэлийн эгзэгтэй асуудал” Нэгдүгээр дэвтэр, УБ., 2008, 168 дахь тал.) Мөн Үндсэн хуулийн цэц 2015 оны 11 дугаар дүгнэлт, 2015 оны 09 дугаар тогтоолоороо энэ зарчмыг баталгаажуулсан билээ.
[12] Б.Чимид “Өнөөгийн улс төр хуулчийн нүдээр” УБ., 2006, 48 дахь тал
МЭДЭЭ, МЭДЭЭЛЭЛ
Дам эшлэл (Secondary referencing/citing) авах тухай
2 days ago
“Сонгууль – 2024” эрдэм шинжилгээний илтгэлийн уралдаан зохион байгуулах удирдамж
6 days ago
Т.Алтангэрэл: Гадаадын хөрөнгө оруулалтын бодлого бол асар нарийн бодлого
1 week ago
2024 оны 10 дугаар сарын эрэлттэй бүтээлийн чансаа (ranking)
1 week ago
ШҮҮХИЙН ШИЙДВЭРИЙН ХУРААНГУЙ
-
Хууль, журмаар олгогдсон нэмэлт мэдээлэл шаардах бүрэн эрхийн хүрээ хязгаар (Банкны салбарын жишээн дээр)
2024-11-21
-
Бусдын асран хамгаалалтад шилжүүлсэн төрсөн хүүхдийнхээ тэтгэмжийг өөртөө авсан нь гэмт хэрэг биш
2024-11-20
-
Харуул хамгаалалтын ажилтан хийн буугаар буудлага хийж бусдын биед хохирол учруулсныг гарцаагүй байдалд хохирол учруулсан гэж үзэж цагаатгаж шийдвэрлэжээ.
2024-11-19
-
Монгол Улсын Дээд шүүх
2024-11-21 Сэтгүүлдуудаж байна ! -
Judilogy
2024-11-21 Мэдээллийн хуудасдуудаж байна ! -
Айжуу Баяржаргал
2024-11-20 Эрх зүйн шүүмждуудаж байна ! -
Монгол Улсын Дээд шүүх
2024-11-19 Сэтгүүлдуудаж байна ! -
Монгол Улсын Дээд шүүх
2024-11-18 Сэтгүүлдуудаж байна ! -
Монгол Улсын Дээд шүүх
2024-11-18 Сэтгүүлдуудаж байна ! -
Татварын судалгаа, Хөгжлийн төв Н.Мөнхнаран
2024-11-18 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Болдхуягийн Пүрэвсүрэн
2024-11-17 Эрх зүйн шүүмждуудаж байна ! -
Шүүхийн академи
2024-11-15 Сэтгүүлдуудаж байна ! -
Мөнх-Алдар Ингүүн
2024-11-14 Бакалаврын ажилдуудаж байна !