Бүртгэлтэй бол нэвтрэх | Бүртгэлгүй бол бүртгүүлэх
[1] Ийнхүү нэмэлт, өөрчлөлт оруулахаас өмнө Үндсэн хуулийн Дөчин гуравдугаар зүйлийн 2 дахь хэсэгт “Ерөнхий сайд, эсхүл Засгийн газрын гишүүдийн тэн хагас нь нэгэн зэрэг огцорвол Засгийн газар бүрэлдэхүүнээрээ огцорно.” гэж заасан байсан.
[2] СнЗ-ийг МАХН-ын Төв хорооны Улс төрийн товчооноос баталж оруулсан бүрэлдэхүүнээр АИХ-ын чуулганаар 4 жилийн хугацаагаар томилон байгуулна. Б.Чимид “Өнөөгийн улс төр хуулчийн нүдээр” УБ., 2006, 48 дахь тал.
[3] Ардчиллын аман түүх – Б.Чимид, Эх сурвалж: https://www.youtube.com/watch?v=ZbjpmWLO7M0 (7:12 – 7:40)
[4] Төрийн мэдээлэл эмхтгэлийн 1993 оны 3 (12) дугаарт нийтлэгдсэн.
[5] Төрийн мэдээлэл эмхтгэлийн 2005 оны 5 (386) дугаарт нийтлэгдсэн.
[6] Төрийн мэдээлэл эмхтгэлийн 2004 оны 5 (370) дугаарт 2004 оны Засгийн газрын бүрэлдэхүүнийг баталсан УИХ-ын тогтоолыг нийтэлжээ.
[7] Б.Чимид “Төр, нам, эрх зүйн шинэтгэлийн эгзэгтэй асуудал” Хоёрдугаар дэвтэр, УБ., 2008, 31-32 дахь тал.
[8] Б.Чимид “Өнөөгийн улс төр хуулчийн нүдээр” УБ., 2006, 77 дахь тал.
[9] Ерөнхий сайдын эзгүй хойгуур Засгийн газрын бусад гишүүд хуралдан Цагдаагийн Ерөнхий газрын даргыг чөлөөлөх эсэх асуудлыг хэлэлцэх дөхсөн саяхны жишээ үүнийг нотолж байна. Эх сурвалж: http://www.news.mn/r/300865, http://today.mn/p/17877, http://www.newscom.mn/10009758
[10] Энэ талаар Б.Чимид “Өнөөгийн улс төр хуулчийн нүдээр” УБ., 2006, 76 дахь тал болон мөн Улсын Их Хурлын гишүүн Х.Тэмүүжин “Парламентыг 76 хүнээр хэмжихгүй ээ” ярилцлагадаа дурьджээ. Эх сурвалж: http://www.news.mn/r/222202
[11] Засгийн газар танхимын зарчмаар (хамтын) хариуцлага хүлээх талаар Б.Чимид багш өөрийн бүтээлдээ: “Ерөнхий сайд ямар сайдаа яасны учир огцруулахыг өөрөө мэдэж, үндэслэлээ гаргаж парламентад оруулах ёстой. Өөрөөр хэлбэл, яаж томилсон тэгж огцруулна. Хэрэв Ерөнхий сайдын огцруулахаар оруулсан сайдыг парламент огцруулах үндэслэлгүй байна аа гэж үзвэл УИХ эргээд Ерөнхий сайдтай хариуцлага тооцох үндэслэл гарч ирж болно. Энэ чинь хоёр тийшээ холбоо бүхий, танхимын зарчмаар хариуцлага хүлээдгийн илрэл байхгүй юу” гэж бичжээ. (“Төр, нам, эрх зүйн шинэтгэлийн эгзэгтэй асуудал” Нэгдүгээр дэвтэр, УБ., 2008, 168 дахь тал.) Мөн Үндсэн хуулийн цэц 2015 оны 11 дугаар дүгнэлт, 2015 оны 09 дугаар тогтоолоороо энэ зарчмыг баталгаажуулсан билээ.
[12] Б.Чимид “Өнөөгийн улс төр хуулчийн нүдээр” УБ., 2006, 48 дахь тал
ШҮҮХИЙН ШИЙДВЭРИЙН ХУРААНГУЙ
-
Төрийн албан хаагчийн төрд учруулсан хохирлыг нэхэмжлэн гаргуулахад гэм буруугийн хэлбэрийг харгалзан үзнэ.
2025-04-17
-
Бизнесийн нэрийн маргаан (Бодь ХХК vs Бодь-Интернэшнл ХХК)
2025-04-14
-
Бие даан нэр дэвшихэд 801-ээс доошгүй гарын үсэг зуруулах нь үндсэн хууль зөрчсөн тухай 2025 оны 01 дүгээр дүгнэлтийн тойм
2025-04-10
-
DONOLOI BADAMKHAND
2025-04-19 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
DONOLOI BADAMKHAND
2025-04-17 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Энхээгийн Батбаяр Бадамдоогийн Ганболд
2025-04-17 Нэг сэдэвт бүтээлдуудаж байна ! -
Төмөрбаатарийн Лхагважаргал
Түрэмгий харь зүйл амьтан, ургамлыг хуулиар ялгамжтай тодорхойлох, эрх зүйн хийдлийг арилгах асуудал2025-04-15 Нийтлэлдуудаж байна ! -
Эрдэнэбаатар Эрхбилгүүн
2025-04-15 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Judilogy
2025-04-14 Мэдээллийн хуудасдуудаж байна ! -
Оюуны Инноваци ТББ
2025-04-12 Судалгааны тайландуудаж байна ! -
Зоригтбаатарын Буяндаваа
2025-04-11 Нийтлэлдуудаж байна ! -
Алтанцэцэгийн Пүрэвдулам
2025-04-09 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Алтанцэцэгийн Пүрэвдулам
2025-04-07 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна !