Бүртгэлтэй бол нэвтрэх | Бүртгэлгүй бол бүртгүүлэх
[1] Ийнхүү нэмэлт, өөрчлөлт оруулахаас өмнө Үндсэн хуулийн Дөчин гуравдугаар зүйлийн 2 дахь хэсэгт “Ерөнхий сайд, эсхүл Засгийн газрын гишүүдийн тэн хагас нь нэгэн зэрэг огцорвол Засгийн газар бүрэлдэхүүнээрээ огцорно.” гэж заасан байсан.
[2] СнЗ-ийг МАХН-ын Төв хорооны Улс төрийн товчооноос баталж оруулсан бүрэлдэхүүнээр АИХ-ын чуулганаар 4 жилийн хугацаагаар томилон байгуулна. Б.Чимид “Өнөөгийн улс төр хуулчийн нүдээр” УБ., 2006, 48 дахь тал.
[3] Ардчиллын аман түүх – Б.Чимид, Эх сурвалж: https://www.youtube.com/watch?v=ZbjpmWLO7M0 (7:12 – 7:40)
[4] Төрийн мэдээлэл эмхтгэлийн 1993 оны 3 (12) дугаарт нийтлэгдсэн.
[5] Төрийн мэдээлэл эмхтгэлийн 2005 оны 5 (386) дугаарт нийтлэгдсэн.
[6] Төрийн мэдээлэл эмхтгэлийн 2004 оны 5 (370) дугаарт 2004 оны Засгийн газрын бүрэлдэхүүнийг баталсан УИХ-ын тогтоолыг нийтэлжээ.
[7] Б.Чимид “Төр, нам, эрх зүйн шинэтгэлийн эгзэгтэй асуудал” Хоёрдугаар дэвтэр, УБ., 2008, 31-32 дахь тал.
[8] Б.Чимид “Өнөөгийн улс төр хуулчийн нүдээр” УБ., 2006, 77 дахь тал.
[9] Ерөнхий сайдын эзгүй хойгуур Засгийн газрын бусад гишүүд хуралдан Цагдаагийн Ерөнхий газрын даргыг чөлөөлөх эсэх асуудлыг хэлэлцэх дөхсөн саяхны жишээ үүнийг нотолж байна. Эх сурвалж: http://www.news.mn/r/300865, http://today.mn/p/17877, http://www.newscom.mn/10009758
[10] Энэ талаар Б.Чимид “Өнөөгийн улс төр хуулчийн нүдээр” УБ., 2006, 76 дахь тал болон мөн Улсын Их Хурлын гишүүн Х.Тэмүүжин “Парламентыг 76 хүнээр хэмжихгүй ээ” ярилцлагадаа дурьджээ. Эх сурвалж: http://www.news.mn/r/222202
[11] Засгийн газар танхимын зарчмаар (хамтын) хариуцлага хүлээх талаар Б.Чимид багш өөрийн бүтээлдээ: “Ерөнхий сайд ямар сайдаа яасны учир огцруулахыг өөрөө мэдэж, үндэслэлээ гаргаж парламентад оруулах ёстой. Өөрөөр хэлбэл, яаж томилсон тэгж огцруулна. Хэрэв Ерөнхий сайдын огцруулахаар оруулсан сайдыг парламент огцруулах үндэслэлгүй байна аа гэж үзвэл УИХ эргээд Ерөнхий сайдтай хариуцлага тооцох үндэслэл гарч ирж болно. Энэ чинь хоёр тийшээ холбоо бүхий, танхимын зарчмаар хариуцлага хүлээдгийн илрэл байхгүй юу” гэж бичжээ. (“Төр, нам, эрх зүйн шинэтгэлийн эгзэгтэй асуудал” Нэгдүгээр дэвтэр, УБ., 2008, 168 дахь тал.) Мөн Үндсэн хуулийн цэц 2015 оны 11 дугаар дүгнэлт, 2015 оны 09 дугаар тогтоолоороо энэ зарчмыг баталгаажуулсан билээ.
[12] Б.Чимид “Өнөөгийн улс төр хуулчийн нүдээр” УБ., 2006, 48 дахь тал
МЭДЭЭ, МЭДЭЭЛЭЛ
Монгол Улсын Иргэний хуулийн тайлбарыг legaldata.mn-д байршуулна.
2 days ago
2024 оны 11 дүгээр сарын эрэлттэй бүтээлийн чансаа
2 weeks ago
Хуульчийн ажлын байрны үзэсгэлэн яармаг 2024 арга хэмжээнд хэлэлцэх хэлэлцүүлэг болон ярилцлагын сэдэв, зочид
2 weeks ago
Хуульчийн ажлын байрны үзэсгэлэн яармаг болно
3 weeks ago
ШҮҮХИЙН ШИЙДВЭРИЙН ХУРААНГУЙ
-
Болдбаатарын Гүнбилэг
2024-12-19 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Judilogy
2024-12-18 Мэдээллийн хуудасдуудаж байна ! -
Judilogy
2024-12-18 Мэдээллийн хуудасдуудаж байна ! -
Батжаргалын Ариунзаяа
2024-12-14 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Баярсайхан Цолмон
2024-12-13 Гарын авлага & Аргачлалдуудаж байна ! -
Ганболд Цолмонгэрэл
2024-12-12 Нийтлэлдуудаж байна ! -
Эрхэмбаярын Энхцэцэг
2024-12-12 Эрх зүйн шүүмждуудаж байна ! -
Батхишигийн Лхагвасүрэн
2024-12-12 Докторын диссертацидуудаж байна ! -
Монгол Улсын Сонгуулийн ерөнхий хороо
2024-12-11 Гарын авлага & Аргачлалдуудаж байна ! -
Даваасүрэн Майцэцэг Тэмүүлэн Төмөрхуяг
2024-12-10 Нийтлэлдуудаж байна !