Бүтээлийн нэр
Төрийн ордонд нэвтрэхэд тавигдах хувцасны хязгаарлалт ба эрх шилжүүлэх харилцаа
Зохиогч
Хэлбэр
Эрдэм шинжилгээний өгүүлэл
Салбар
Үндсэн хуулийн эрх зүй
Бүтээлийн товч
Нэр дэвшигчийг УИХ-ын гишүүний үнэмлэхээ гардаж авахад төрийн ордонд “Пүүз”-тэй орлоо, төрөө хүндэтгэсэнгүй, дээдэлсэнгүй мэтээр их шүүмжэлж байх шиг байна. Энэ асуудлаар буюу төрийн ордонд нэвтрэхэд тавигддаг “Хувцасны хязгаарлалт”-ын тухай МУИС-ийн хуулийн 3-р курст суралцаж байхад бичиж байсан нийтэллээ олон нийтэд үнэгүй тавилаа.
Товчхондоо, Төрийн ордонд шалган нэвтрүүлэх, аюулгүй байдал, дэг журмыг хангах асуудлыг хэд хэдэн байгууллагын хамтарсан тусгайлсан журмаар зохицуулдаг. Уг журмыг батлах эрх Төрийн ордны тухай хуулийн 5 дугаар зүйлийн 2 дахь хэсэгт “Төрийн ордны халдашгүй дархан байдлыг энэ хууль, түүнтэй нийцүүлэн гаргасан хамгаалалт, үйлчилгээний тусгай журмын дагуу хангана” хэмээн олгогдсон.
Хуулиар бол төрийн ордны ажилтнуудад чиглэсэн хязгаарлалт, хориглолтыг зохицуулсан бөгөөд энэ асуудлаар журам гаргах эрх олгосон байна. Өөрөөр хэлбэл төрд ажиллаж буй хэн ч иргэнээ хүндэлж боловсон хувцаслах бол зүй ёсны л доо. Харин төрд таалагдах гэж иргэн нь хувцаслана гэхээр ухаанд нэг л буусангүй учир дээрх нийтлэлийг бичиж байсан юм байна.
Онолын хувьд “Delegation of Power” гэх ойлголт байдаг бөгөөд энэ нь хуулиар олгогдсон аливаа эрхийг өөр эрх бүхий байгууллагад шилжүүлэхтэй холбоотой асуудлыг судалдаг. Харин эрхээ шилжүүлэхдээ зорилго агуулга, хүрээ хязгаар, хэм хэмжээ тогтоогчийн баримтлах зарчмыг тодорхой тусгах шаардлагатай бөгөөд хүний эрх чөлөөтэй холбоотой асуудал дээр бүр ч анхаарах ёстойг сануулжээ.
Төрийн ордны тухай хуулиар хувцаслалттай холбоотой хязгаарлалт тогтоох эрх олгоогүй. Иргэний хувцаслалт нь тухайн иргэний үзэл бодол, боловсролын илэрхийлэл учир хувцснаас болж Төрийн ордон ажил үүргээ хэвийн явуулах нөхцөл хөндөгдөхгүй, хамгаалалтад аюул учрахгүй учир Хууль, хүний эрхээс давсан журам гэж бүр байх ёсгүй тухай нийтлэлдээ дурдлаа.
Товчхондоо, Төрийн ордонд шалган нэвтрүүлэх, аюулгүй байдал, дэг журмыг хангах асуудлыг хэд хэдэн байгууллагын хамтарсан тусгайлсан журмаар зохицуулдаг. Уг журмыг батлах эрх Төрийн ордны тухай хуулийн 5 дугаар зүйлийн 2 дахь хэсэгт “Төрийн ордны халдашгүй дархан байдлыг энэ хууль, түүнтэй нийцүүлэн гаргасан хамгаалалт, үйлчилгээний тусгай журмын дагуу хангана” хэмээн олгогдсон.
Хуулиар бол төрийн ордны ажилтнуудад чиглэсэн хязгаарлалт, хориглолтыг зохицуулсан бөгөөд энэ асуудлаар журам гаргах эрх олгосон байна. Өөрөөр хэлбэл төрд ажиллаж буй хэн ч иргэнээ хүндэлж боловсон хувцаслах бол зүй ёсны л доо. Харин төрд таалагдах гэж иргэн нь хувцаслана гэхээр ухаанд нэг л буусангүй учир дээрх нийтлэлийг бичиж байсан юм байна.
Онолын хувьд “Delegation of Power” гэх ойлголт байдаг бөгөөд энэ нь хуулиар олгогдсон аливаа эрхийг өөр эрх бүхий байгууллагад шилжүүлэхтэй холбоотой асуудлыг судалдаг. Харин эрхээ шилжүүлэхдээ зорилго агуулга, хүрээ хязгаар, хэм хэмжээ тогтоогчийн баримтлах зарчмыг тодорхой тусгах шаардлагатай бөгөөд хүний эрх чөлөөтэй холбоотой асуудал дээр бүр ч анхаарах ёстойг сануулжээ.
Төрийн ордны тухай хуулиар хувцаслалттай холбоотой хязгаарлалт тогтоох эрх олгоогүй. Иргэний хувцаслалт нь тухайн иргэний үзэл бодол, боловсролын илэрхийлэл учир хувцснаас болж Төрийн ордон ажил үүргээ хэвийн явуулах нөхцөл хөндөгдөхгүй, хамгаалалтад аюул учрахгүй учир Хууль, хүний эрхээс давсан журам гэж бүр байх ёсгүй тухай нийтлэлдээ дурдлаа.
Түлхүүр үг
Ардчилал, хүний эрх, Үндсэн хуульт ёс, Хувцасны хязгаарлалт, төрийн ордонд нэвтрэх, төрийн ордон
Бичигдсэн огноо
2016-05-06
Хуудсын тоо
4
Хэл
Монгол
Бүтээл
Байршуулсан огноо
2020-06-29
Товч мэдээлэл үзсэн
6307
Бүрэн эхээр нь үзсэн
116
Эшлэлийн тоо
18
Санал болгож буй эшлэлийн загвар
С.Асланбек
“Төрийн ордонд нэвтрэхэд тавигдах хувцасны хязгаарлалт ба эрх шилжүүлэх харилцаа” (2016), ... дахь/дэх тал.
Legaldata-аас унших боломжтой: https://legaldata.mn/b/712
Цуглуулганд нэмэх
Бүтээлийг цуглуулгандaa нэмэхийн тулд нэвтэрсэн байх шаардлагатай.
Бүртгэлтэй бол нэвтрэх | Бүртгэлгүй бол бүртгүүлэх
Бүртгэлтэй бол нэвтрэх | Бүртгэлгүй бол бүртгүүлэх
МЭДЭЭ, МЭДЭЭЛЭЛ

S2EP19. П.Намуун - Хууль бусаар мөрдөж мөшгих гэмт хэргийн шүүхийн шийдвэрт хийх дүн шинжилгээ
23 hours ago

2025 оны 4 дүгээр сарын эрэлттэй бүтээлийн чансаа
1 week ago

“Легал дата"-ийн ТУЗ-ийн дарга, доктор, олон улсын арбитрч Т.Алтангэрэл Сингапурын Олон Улсын Арбитрын Төв, Хөрөнгө Оруулалтын Маргаан Шийдвэрлэх Олон Улсын Төв, БНСУ-ын Арилжааны Арбитрын Зөвлөлийн арбитрчаар томилогдон ажиллаж байна
2 weeks ago

2025 оны 3 дугаар сарын эрэлттэй бүтээлийн чансаа
1 month ago
ШҮҮХИЙН ШИЙДВЭРИЙН ХУРААНГУЙ
-
Монгол Улсын шүүхийн тухай хуулийн 47 дугаар зүйлийн 47.6 дахь хэсгийн холбогдох зохицуулалт Монгол Улсын Үндсэн хуулийг зөрчсөн тухай Үндсэн хуулийн цэцийн 2025 оны 02 дугаар дүгнэлтийн тойм
2025-05-08
-
Төлбөр төлөгчийн худалдан борлогдоогүй эд хөрөнгийг төлбөр авагч төлбөрт тооцон авахаас татгалзсан нөхцөлд гүйцэтгэх баримт бичгийг буцааж, түүнийг дахин гүйцэтгүүлэхээр ирүүлэхгүй байхаар хуульчилсан нь Үндсэн хууль зөрчсөн
2025-05-08
-
Тавиул мал зудад үрэгдсэний эрсдэлийг малчин хариуцах уу, малын эзэн хариуцах уу?
2025-05-05
-
Өлзийгийн Эрдэнэ-Очир
2025-05-09 Магистрын ажилдуудаж байна ! -
Мягмаржавын Уянга
2025-05-08 Магистрын ажилдуудаж байна ! -
Judilogy
2025-05-07 Мэдээллийн хуудасдуудаж байна ! -
Батцэнгэлийн Тэлмэн, Эрдэнэбаатар Эрхбилгүүн
2025-05-06 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Цэнджавын Амарсанаа
2025-05-02 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Баттулгын Дөлгөөн
2025-05-01 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Лхагвасүрэнгийн Галбадар М.Мөнхбаатар
2025-05-01 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Д. Отгонбаяр
2025-04-30 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Пүрэвжалын Намуун
2025-04-29 Эрх зүйн шүүмждуудаж байна ! -
Одонхүүгийн Мөнхсайхан
2025-04-29 Судалгааны тайландуудаж байна !