Бүтээлийн нэр
Захиргааны хэргийн шүүхийн шийдвэр гүйцэтгэх ажиллагааны эрх зүйн зохицуулалтыг боловсронгуй болгох нь
Зохиогч
Хэлбэр
Бакалаврын ажил
Салбар
Захиргааны процессын эрх зүй,
Шүүхийн шийдвэр гүйцэтгэл
Бүтээлийн товч
Улсын Их Хурлаас 2002 оны 12 дугаар сарын 26-ны өдөр Захиргааны хэрэг хянан шийдвэрлэх тухай хууль болон Захиргааны хэргийн шүүх байгуулах тухай хуулийг баталж, 2004 оны 06 дугаар сарын 01-ээс эхлэн дагаж мөрдсөнөөр Монгол улсад анх удаа захиргааны хууль бус үйлдлээс иргэн, хуулийн этгээдийг хамгаалах, захиргааны байгууллага, албан тушаалтны үйл ажиллагаанд хяналт тавьж, иргэн, хуулийн этгээдийн гаргасан нэхэмжлэлийг үндэслэн захиргааны хэрэг үүсгэж захиргааны хууль бус шийдвэр, үйл ажиллагааг хүчингүй болгож, тэдэнд учруулсан хохирлыг арилгах, хүний эрхийг хамгаалж, шүүхийн хяналт шалгалтыг хэрэгжүүлэх зорилго бүхий дагнасан шүүх байгуулагдсан. Тус шүүхээс гарсан шийдвэр нь заавал биелэгдэх шинжтэй бөгөөд захиргааны хэрэг шүүхэд хянан шийдвэрлэх ажиллагааны эцсийн үр үн болдог.
Нийслэлийн шүүхийн шийдвэр гүйцэтгэх газрын хэмжээнд 2018 оны байдлаар гүйцэтгэвэл зохих 239 шүүхийн шийдвэрийн 44.7 хувь нь биелэгдэж, 55.2 хувь нь биелэгдээгүй, 2019 онд 280 шийдвэрийн 47.9 хувь нь биелэгдэж, 52.1 хувь нь биелэгдээгүй байна. Харин 2020 онд 247 шийдвэрийн 35.6 хувь нь биелэгдэж, 64.4 хувь нь биелэгдээгүй, 2021 онд 265 шийдвэрийн 42.3 хувь нь биелэгдэж, 57.7 хувь нь биелэгдээгүй байна. Дээрх судалгаанаас харахад сүүлийн 4 жилийн дунджаар захиргааны хэргийн шүүхийн шийдвэр 42 хувьтай биелэгдсэн байна.
Өөрөөр хэлбэл захиргааны хэргийн шүүхийн шийдвэр гүйцэтгэх ажиллагааны биелэлт харьцангуй сул байгаа нь шүүхийн шийдвэрийн заавал биелэгдэх шинжийг алдагдуулах, нэхэмжлэгчийн эрх, хууль ёсны ашиг сонирхлыг зөрчих, иргэдийн шүүхэд итгэх итгэлийг бууруулах зэрэг сөрөг үр дагаврыг бий болгоод байна. Захиргааны хэргийн шүүхийн шийдвэр бүрэн гүйцэт биелэгдэж байх нь захиргааны хэргийн шүүхийг хүлээн зөвшөөрөхөд чухал ач холбогдолтой юм.
Өмнө үйлчилж байсан 2002 оны “Шүүхийн шийдвэр гүйцэтгэх тухай хууль”-аар захиргааны хэргийн шүүхийн шийдвэр гүйцэтгэх ажиллагаатай холбогдсон харилцааг зохицуулж байсан ба 2017 оны “Шүүхийн шийдвэр гүйцэтгэх тухай хууль”-аар хэд хэдэн дэвшилттэй заалтуудыг нэмж шинэчлэн найруулсан нь сайшаалтай. Гэвч тус хууль батлагдсанаар шийдвэр гүйцэтгэлийн биелэлтэд бодитой ахиц, дэвшил гарахгүй байгаа нь эрх зүйн зохицуулалтыг эргэн харах, боловсронгуй болгох хэрэгцээ, шаардлагатайг харуулж байна.
Нийслэлийн шүүхийн шийдвэр гүйцэтгэх газрын хэмжээнд 2018 оны байдлаар гүйцэтгэвэл зохих 239 шүүхийн шийдвэрийн 44.7 хувь нь биелэгдэж, 55.2 хувь нь биелэгдээгүй, 2019 онд 280 шийдвэрийн 47.9 хувь нь биелэгдэж, 52.1 хувь нь биелэгдээгүй байна. Харин 2020 онд 247 шийдвэрийн 35.6 хувь нь биелэгдэж, 64.4 хувь нь биелэгдээгүй, 2021 онд 265 шийдвэрийн 42.3 хувь нь биелэгдэж, 57.7 хувь нь биелэгдээгүй байна. Дээрх судалгаанаас харахад сүүлийн 4 жилийн дунджаар захиргааны хэргийн шүүхийн шийдвэр 42 хувьтай биелэгдсэн байна.
Өөрөөр хэлбэл захиргааны хэргийн шүүхийн шийдвэр гүйцэтгэх ажиллагааны биелэлт харьцангуй сул байгаа нь шүүхийн шийдвэрийн заавал биелэгдэх шинжийг алдагдуулах, нэхэмжлэгчийн эрх, хууль ёсны ашиг сонирхлыг зөрчих, иргэдийн шүүхэд итгэх итгэлийг бууруулах зэрэг сөрөг үр дагаврыг бий болгоод байна. Захиргааны хэргийн шүүхийн шийдвэр бүрэн гүйцэт биелэгдэж байх нь захиргааны хэргийн шүүхийг хүлээн зөвшөөрөхөд чухал ач холбогдолтой юм.
Өмнө үйлчилж байсан 2002 оны “Шүүхийн шийдвэр гүйцэтгэх тухай хууль”-аар захиргааны хэргийн шүүхийн шийдвэр гүйцэтгэх ажиллагаатай холбогдсон харилцааг зохицуулж байсан ба 2017 оны “Шүүхийн шийдвэр гүйцэтгэх тухай хууль”-аар хэд хэдэн дэвшилттэй заалтуудыг нэмж шинэчлэн найруулсан нь сайшаалтай. Гэвч тус хууль батлагдсанаар шийдвэр гүйцэтгэлийн биелэлтэд бодитой ахиц, дэвшил гарахгүй байгаа нь эрх зүйн зохицуулалтыг эргэн харах, боловсронгуй болгох хэрэгцээ, шаардлагатайг харуулж байна.
Түлхүүр үг
Шүүхийн шийдвэр, шүүхийн шийдвэр гүйцэтгэл, захиргааны хэргийн шүүх, шүүхийн шийдвэрийг биелүүлэх, эрүүгийн хууль, албан тушаалтан, захиргааны хэргийн шүүхийн шийдвэр гүйцэтгэх, эрх, хууль ёсны ашиг сонирхол, ерөнхий шүүгч
Бичигдсэн огноо
2022-04-22
Хуудсын тоо
76
Хэл
Монгол
Бүтээл
Байршуулсан огноо
2022-08-03
Товч мэдээлэл үзсэн
4942
Бүрэн эхээр нь үзсэн
216
Эшлэлийн тоо
142
Санал болгож буй эшлэлийн загвар
С.Амбасэлмаа
“Захиргааны хэргийн шүүхийн шийдвэр гүйцэтгэх ажиллагааны эрх зүйн зохицуулалтыг боловсронгуй болгох нь” (2022), ... дахь/дэх тал.
Legaldata-аас унших боломжтой: https://legaldata.mn/b/1325
Цуглуулганд нэмэх
Бүтээлийг цуглуулгандaa нэмэхийн тулд нэвтэрсэн байх шаардлагатай.
Бүртгэлтэй бол нэвтрэх | Бүртгэлгүй бол бүртгүүлэх
Бүртгэлтэй бол нэвтрэх | Бүртгэлгүй бол бүртгүүлэх
МЭДЭЭ, МЭДЭЭЛЭЛ
Дам эшлэл (Secondary referencing/citing) авах тухай
3 days ago
“Сонгууль – 2024” эрдэм шинжилгээний илтгэлийн уралдаан зохион байгуулах удирдамж
1 week ago
Т.Алтангэрэл: Гадаадын хөрөнгө оруулалтын бодлого бол асар нарийн бодлого
1 week ago
2024 оны 10 дугаар сарын эрэлттэй бүтээлийн чансаа (ranking)
2 weeks ago
ШҮҮХИЙН ШИЙДВЭРИЙН ХУРААНГУЙ
-
Харуулын хариуцлагагүй үйлдэл шүүгдэгчийн эрх зүйн байдлыг дордуулах үндэслэл болохгүй.
2024-11-22
-
Хууль, журмаар олгогдсон нэмэлт мэдээлэл шаардах бүрэн эрхийн хүрээ хязгаар (Банкны салбарын жишээн дээр)
2024-11-21
-
Бусдын асран хамгаалалтад шилжүүлсэн төрсөн хүүхдийнхээ тэтгэмжийг өөртөө авсан нь гэмт хэрэг биш
2024-11-20
-
Монгол Улсын Дээд шүүх
2024-11-22 Сэтгүүлдуудаж байна ! -
Монгол Улсын Дээд шүүх
2024-11-22 Сэтгүүлдуудаж байна ! -
Үндсэн хуулийн эрх зүйн хүрээлэн
2024-11-22 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Монгол Улсын Дээд шүүх
2024-11-21 Сэтгүүлдуудаж байна ! -
Judilogy
2024-11-21 Мэдээллийн хуудасдуудаж байна ! -
Айжуу Баяржаргал
2024-11-20 Эрх зүйн шүүмждуудаж байна ! -
Монгол Улсын Дээд шүүх
2024-11-19 Сэтгүүлдуудаж байна ! -
Монгол Улсын Дээд шүүх
2024-11-18 Сэтгүүлдуудаж байна ! -
Монгол Улсын Дээд шүүх
2024-11-18 Сэтгүүлдуудаж байна ! -
Татварын судалгаа, Хөгжлийн төв Н.Мөнхнаран
2024-11-18 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна !