Бүтээлийн нэр
Монгол улсын захиргааны эрх зүй дэх хууль ёсны итгэлийг хамгаалах зарчим
Зохиогч
Тэрбишийн Мөнх-Эрдэнэ
Ганбаатарын Гэсэр
Хэлбэр
Эрдэм шинжилгээний өгүүлэл
Салбар
Захиргааны эрх зүй
Бүтээлийн товч
Хууль ёсны итгэлийг хамгаалах зарчмыг төрийн эрх мэдлийн гурван салаа буюу - хууль тогтоох, гүйцэтгэх засаглал эсвэл шүүх засаглалын хүрээнд хэрэглэдэг болно. Гэсэн хэдий ч энэхүү өгүүлэл нь зөвхөн гүйцэтгэх засаглалын хүрээнд (нийтийн захиргаа) энэхүү зарчмыг авч үзэх зорилготой юм. Энэхүү зарчмын зорилго нь захиргааны байгууллагын тодорхой үйл ажиллагаа, шийдвэр гарахаас өмнө үүссэн иргэдийн хууль ёсны итгэлийг хамгаалах буюу биелүүлэх зорилгоор захиргааны байгууллагын тодорхой эрх хэмжээг хязгаарлах явдал юм. Харамсалтай нь, гүйцэтгэх эрх мэдлийн байгууллагууд "амласан" хүлээлт, итгэлийн дагуу төгс ажиллахгүй байх тохиолдол байдаг. Нэмж хэлэхэд, нийгмийн өөрчлөгдөж буй эрэлт хэрэгцээний дагуу захиргааны байгууллагууд үр дүнтэй ажиллах, тодорхой зорилгод хүрэхэд саад бэрхшээлтэй тулгардаг. Иймээс энэхүү өгүүлэл нь хууль ёсны итгэл хэмээх ойлголтын онолын агуулга, чиг хандлага, түүний захиргааны эрх зүй дэх агуулга, Монгол Улсын захиргааны хэргийн шүүхэд түүнийг тайлбарлан хэрэглэх боломжийн талаар судалсан болно.
The principle of protecting legitimate expectation can be found in all three branches of government – be they are legislative, executive or judiciary. However, this paper intends to consider the principle only within the executive branch (public administration). The purpose of the principle is to avoid administrative agents from exercising their power by vanquishing legitimate expectations of the citizens, which have been established before the conduct of the administrative agents. Unfortunately, it is not always the case that government perfectly operates according to the “promised” expectation. Additionally, according to changing needs of a society administrative authorities face a difficult task to function effective and efficient, and achieve a certain goal. Therefore, this paper examines the theoretical approaches of legitimate expectation, its content in administrative law and applicability in administrative court of Mongolia.
The principle of protecting legitimate expectation can be found in all three branches of government – be they are legislative, executive or judiciary. However, this paper intends to consider the principle only within the executive branch (public administration). The purpose of the principle is to avoid administrative agents from exercising their power by vanquishing legitimate expectations of the citizens, which have been established before the conduct of the administrative agents. Unfortunately, it is not always the case that government perfectly operates according to the “promised” expectation. Additionally, according to changing needs of a society administrative authorities face a difficult task to function effective and efficient, and achieve a certain goal. Therefore, this paper examines the theoretical approaches of legitimate expectation, its content in administrative law and applicability in administrative court of Mongolia.
Түлхүүр үг
Монгол Улсын захиргааны эрх зүй, Хууль ёсны итгэлийг хамгаалах зарчим, Захиргааны ерөнхий хууль, Нийтийн захиргаа, Захиргааны байгууллага, Тогтвортой хөгжлийн үзэл баримтлал
Бичигдсэн огноо
2019-11-10
Хуудсын тоо
8
Хэл
Монгол
Бүтээл
Байршуулсан огноо
2019-12-02
Товч мэдээлэл үзсэн
6622
Бүрэн эхээр нь үзсэн
260
Эшлэлийн тоо
4
Санал болгож буй эшлэлийн загвар
Т.Мөнх-Эрдэнэ
Ганбаатарын Гэсэр
“Монгол улсын захиргааны эрх зүй дэх хууль ёсны итгэлийг хамгаалах зарчим” (2019), ... дахь/дэх тал.
Legaldata-аас унших боломжтой: https://legaldata.mn/b/618
Цуглуулганд нэмэх
Бүтээлийг цуглуулгандaa нэмэхийн тулд нэвтэрсэн байх шаардлагатай.
Бүртгэлтэй бол нэвтрэх | Бүртгэлгүй бол бүртгүүлэх
Бүртгэлтэй бол нэвтрэх | Бүртгэлгүй бол бүртгүүлэх
МЭДЭЭ, МЭДЭЭЛЭЛ

2025 оны 01 дүгээр сарын эрэлттэй бүтээлийн чансаа
1 month ago

Шүүхээр шийдвэрлэсэн захиргааны хэргийн 2017-2023 оны түүхчилсэн статистик мэдээлэл
1 month ago

Ep 32 | Давагдашгүй хүчин зүйл нь Зээлдэгчийг үүргээс чөлөөлөх, багасгах үндэслэл болох уу?
1 month ago

Сэжигтэн П.Цагаан, Ц.Элбэгдорж нарыг баривчлах тухай шүүгчийн захирамжийг хүчингүй болгуулах тухай нийслэлийн прокурор болон мөрдөгчийн саналыг шүүх хүлээн авлаа
1 month ago
ШҮҮХИЙН ШИЙДВЭРИЙН ХУРААНГУЙ
-
Худалдах-худалдах авах гэрээний үнийг харилцан тохиролцоогүй бол гэрээ байгуулагдаагүй гэж үзнэ
2025-02-26
-
“Хүүхдийн мөнгөнөөс бүрдсэн” хадгаламжийг зээлийн гэрээнд барьцаалсан нь хүчин төгөлдөр бус
2025-02-22
-
Шударга эзэмшигч нь эд хөрөнгийг шударгаар эзэмшиж байхдаа засан сайжруулахад зарцуулсан зардлыг эрх бүхий этгээдээс шаардах эрхтэй
2025-02-19
-
Тэрбишийн Мөнх-Эрдэнэ
2025-03-05 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Judilogy
2025-03-05 Мэдээллийн хуудасдуудаж байна ! -
Хүүхлээ Одонтуяа Батболдын Түвшингэрэлт
2025-02-28 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Батжаргалын Ариунзаяа, Равданбямбын Оюундэлгэр
2025-02-27 Судалгааны тайландуудаж байна ! -
Батсүх Намуун
2025-02-25 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Лутсүхийн Энхсайхан
2025-02-25 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Judilogy
2025-02-24 Мэдээллийн хуудасдуудаж байна ! -
Judilogy
2025-02-18 Мэдээллийн хуудасдуудаж байна ! -
Чулуунбат Оюунсайхан Орсоогийн Батдорж
2025-02-18 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Монгол Улсын Дээд шүүх
2025-02-18 Сэтгүүлдуудаж байна !