Бүтээлийн нэр
Монгол улсын захиргааны эрх зүй дэх хууль ёсны итгэлийг хамгаалах зарчим
Зохиогч
Тэрбишийн Мөнх-Эрдэнэ
Ганбаатарын Гэсэр
Хэлбэр
Эрдэм шинжилгээний өгүүлэл
Салбар
Захиргааны эрх зүй
Бүтээлийн товч
Хууль ёсны итгэлийг хамгаалах зарчмыг төрийн эрх мэдлийн гурван салаа буюу - хууль тогтоох, гүйцэтгэх засаглал эсвэл шүүх засаглалын хүрээнд хэрэглэдэг болно. Гэсэн хэдий ч энэхүү өгүүлэл нь зөвхөн гүйцэтгэх засаглалын хүрээнд (нийтийн захиргаа) энэхүү зарчмыг авч үзэх зорилготой юм. Энэхүү зарчмын зорилго нь захиргааны байгууллагын тодорхой үйл ажиллагаа, шийдвэр гарахаас өмнө үүссэн иргэдийн хууль ёсны итгэлийг хамгаалах буюу биелүүлэх зорилгоор захиргааны байгууллагын тодорхой эрх хэмжээг хязгаарлах явдал юм. Харамсалтай нь, гүйцэтгэх эрх мэдлийн байгууллагууд "амласан" хүлээлт, итгэлийн дагуу төгс ажиллахгүй байх тохиолдол байдаг. Нэмж хэлэхэд, нийгмийн өөрчлөгдөж буй эрэлт хэрэгцээний дагуу захиргааны байгууллагууд үр дүнтэй ажиллах, тодорхой зорилгод хүрэхэд саад бэрхшээлтэй тулгардаг. Иймээс энэхүү өгүүлэл нь хууль ёсны итгэл хэмээх ойлголтын онолын агуулга, чиг хандлага, түүний захиргааны эрх зүй дэх агуулга, Монгол Улсын захиргааны хэргийн шүүхэд түүнийг тайлбарлан хэрэглэх боломжийн талаар судалсан болно.
The principle of protecting legitimate expectation can be found in all three branches of government – be they are legislative, executive or judiciary. However, this paper intends to consider the principle only within the executive branch (public administration). The purpose of the principle is to avoid administrative agents from exercising their power by vanquishing legitimate expectations of the citizens, which have been established before the conduct of the administrative agents. Unfortunately, it is not always the case that government perfectly operates according to the “promised” expectation. Additionally, according to changing needs of a society administrative authorities face a difficult task to function effective and efficient, and achieve a certain goal. Therefore, this paper examines the theoretical approaches of legitimate expectation, its content in administrative law and applicability in administrative court of Mongolia.
The principle of protecting legitimate expectation can be found in all three branches of government – be they are legislative, executive or judiciary. However, this paper intends to consider the principle only within the executive branch (public administration). The purpose of the principle is to avoid administrative agents from exercising their power by vanquishing legitimate expectations of the citizens, which have been established before the conduct of the administrative agents. Unfortunately, it is not always the case that government perfectly operates according to the “promised” expectation. Additionally, according to changing needs of a society administrative authorities face a difficult task to function effective and efficient, and achieve a certain goal. Therefore, this paper examines the theoretical approaches of legitimate expectation, its content in administrative law and applicability in administrative court of Mongolia.
Түлхүүр үг
Монгол Улсын захиргааны эрх зүй, Хууль ёсны итгэлийг хамгаалах зарчим, Захиргааны ерөнхий хууль, Нийтийн захиргаа, Захиргааны байгууллага, Тогтвортой хөгжлийн үзэл баримтлал
Бичигдсэн огноо
2019-11-10
Хуудсын тоо
8
Хэл
Монгол
Бүтээл
Байршуулсан огноо
2019-12-02
Товч мэдээлэл үзсэн
7268
Бүрэн эхээр нь үзсэн
280
Эшлэлийн тоо
4
Санал болгож буй эшлэлийн загвар
Т.Мөнх-Эрдэнэ
Ганбаатарын Гэсэр
“Монгол улсын захиргааны эрх зүй дэх хууль ёсны итгэлийг хамгаалах зарчим” (2019), ... дахь/дэх тал.
Legaldata-аас унших боломжтой: https://legaldata.mn/b/618
Цуглуулганд нэмэх
Бүтээлийг цуглуулгандaa нэмэхийн тулд нэвтэрсэн байх шаардлагатай.
Бүртгэлтэй бол нэвтрэх | Бүртгэлгүй бол бүртгүүлэх
Бүртгэлтэй бол нэвтрэх | Бүртгэлгүй бол бүртгүүлэх
МЭДЭЭ, МЭДЭЭЛЭЛ

“Дагнасан шүүхийн тогтолцоо: Хүүхдийн эрх ашиг ба гэр бүл” олон улсын эрдэм шинжилгээний хурал (II хэсэг)
9 hours ago

S2EP22. А.Түвшинтөгс: Бэлэглэлийн гэрээг хүчингүй болгох болон хүчин төгөлдөр бус тооцсон талаар маргаан шийдвэрлэсэн шүүхийн шийдвэрт хийсэн дүн шинжилгээ
1 day ago

“Дагнасан шүүхийн тогтолцоо: Хүүхдийн эрх ашиг ба гэр бүл” олон улсын эрдэм шинжилгээний хурал (I хэсэг)
2 days ago

Өмгөөлөгч мэргэжлийн хариуцлагын даатгалдаа цахимаар хамрагдах боломжтой боллоо
2 weeks ago
ШҮҮХИЙН ШИЙДВЭРИЙН ХУРААНГУЙ
-
Түр саатуулах хугацаа тооцох заалт нь Үндсэн хууль зөрчсөн тухай Цэцийн дүгнэлт (2024, №03)-ийн тойм
2025-06-27
-
Ашиглалтын тусгай зөвшөөрөл бүхий талбайн газрын төлбөрийг уурхайн эдэлбэр газрын хэмжээгээр ногдуулж төлнө
2025-06-27
-
Хөөн хэлэлцэх хугацааг 4 хоногоор хэтрүүлснийг хүндэтгэн үзэх шалтгаан гэж үзэхгүй
2025-06-25
-
Ганбат Мөнхтулга
2025-06-26 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Батсайханы Мөнхзул
2025-06-26 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Ганбат Мөнхтулга
2025-06-25 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Баатарын Сарантуяа
2025-06-24 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Ганбат Мөнхтулга
2025-06-24 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Judilogy
2025-06-23 Мэдээллийн хуудасдуудаж байна ! -
Ганбат Мөнхтулга Нэрэндашийн Дуламсүрэн
2025-06-23 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Чинбатын Болормаа
2025-06-23 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Ганбат Мөнхтулга
2025-06-23 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Ганбат Мөнхтулга Мөнхгэрэлийн Дэлгэрмаа
2025-06-22 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна !